יו"ר גאון אחזקות בני גאון שוקל התמודדות על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים

גאון תמך עד כה במועמדותו לנשיאות התאחדות התעשיינים של המועמד היחיד עד כה, יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש

יו"ר גאון אחזקות, בני גאון שוקל התמודדות על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים. לדברי גאון הוצע לו התפקיד על ידי יו"ר צאג, צבי ימיני, אשר בעבר שקל להתמודד בעצמו על התפקיד אך הודיע לפני זמן קצר. כי הוא מוותר על ההתמודדות. גאון אמר כי יחליט השבוע האם אמנם יתמודד לתפקיד זה, "אני מתייעץ על כך עם עצמי, ומהווה מועצת מנהלים של איש אחד לצורך החלטה זו", אמר גאון.

העובדה שגאון נכון לשקול את מועמדותו לתפקיד נובעת מכעסו על כך שבכירי התאחדות התעשיינים לא מסייעים לחברת צינורות המזרח התיכון שבשליטתו להתמודד במכרז של חברת חשמל על הנחת תשתית הצינורות להובלת גז באזור "חגית". לטענתו של גאון, המכרז נבנה באופן שאינו מאפשר לצינורות התמודדות אלא רק לחברות זרות. עוד אמר כי המכרז חסום בפני צינורות, למרות הצהרות שרים בממשלה לגבי חשיבות התעשייה הישראלית אך מצינורות נמנעת הנחת 15 ק"מ של צינורות שהיא מייצרת מסיבות שונות. המרכזית שבהן ניסיון קודם של הנחה של 100 ק"מ צינורות.

גאון תמך עד כה במועמדותו לנשיאות התאחדות התעשיינים של המועמד היחיד עד כה, יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש.

לטענת גאון נשיא התאחדות התעשיינים הנוכחי עודד טירה לא סייע לו בנושא מניעת השתתפותה של צינורות המזרח התיכון, באופן שבו התאחדות התעשיינים צריכה לפעול למען מתן הזדמנות שווה לתעשייה הישראלית.

גורמים בהתאחדות התעשיינים העריכו כי הסיכויים שבני גאון יתמודד לנשיאות הם נמוכים ביותר. לדבריהם, "גאון רק מאיים בהתמודדות". צבי ימיני, אמר כי רבים בקרב התעשיינים תומכים בבני גאון בין השאר בגלל שהם מעדיפים מועמד שאינו מזוהה עם הליכוד. שרגא ברוש היה עד לאחרונה חבר מרכז הליכוד והתפטר מחברותו עקב ההתמודדות.

עודד טירה אמר בתגובה: "אני מאוד מתפלא על בני גאון. אני מסייע לו בנמרצות מאחורי הקלעים, בלשכת ראש הממשלה. הפתיל הקצר שלו יכול רק להזיק לעניינה של צינורות המזרח התיכון".