קרדן נדלן תחלק 80% ממניות GTC RE כדיבידנד בעין; המניות ייסחרו בת"א

איתן רכטר, מנכ"ל קרדן: "המהלך יאפשר למי שרוצה להשקיע ישירות בפעילות שלנו בחו"ל, לרכוש את מניות GTC RE וליהנות מהפעילות של אחת מחברות הנדל"ן הגדולות ביותר במזרח אירופה"

חברת קרדן נדל"ן מקבוצת קרדן, שבשליטתם של יוסף גרינפלד ואבנר שנור, הודיעה על כוונתה לחלק כ-80% ממניות החברה הבת GTC RE כדיבידנד בעין לבעלי מניותיה. לאחר חלוקת הדיבידנד, תמשיך קרדן נדל"ן להחזיק בכ-20% מהון מניותיה של GTC RE.

מהלך זה מהווה למעשה פיצול של קרדן נדל"ן, באופן שלאחר השלמתו יחזיקו בעלי מניותיה הן במניות סחירות של קרדן נדל"ן והן במניות סחירות של GTC RE. בהתאם לטיוטת התשקיף, תחלק GTC RE לבעלי מניותיה כתבי אופציה הניתנים למימוש למניותיה בזמן הקצר. כמו כן, בכוונתה של GTC RE להנפיק לציבור אג"ח סחירות, בהיקף בלתי ידוע.

בכוונתה של קרדן נדל"ן לרשום את כל מניותיה של GTC RE למסחר בבורסה בתל אביב. במקביל לרישום המניות בבורסה, בכוונתה של קרדן נדל"ן לפרסם הצעת מכר, לפיה התמורה (כולה או חלקה) תשמש לצורך תשלום המס, אותו היא חייבת לנכות במקור בישראל בגין הדיבידנד שאינו פטור. לאחר השלמת המהלך, צפויה קרדן נדל"ן לבצע התאמה של שער ההמרה של האג"ח הסחיר, שהונפק על ידה בשנים 99' ו-2003 וכן לבצע התאמה של מחירי מימוש האופציות שהנפיקה החברה בדצמבר 2003.

איתן רכטר, מנכ"ל קרדן, טוען כי "מהלך זה יאפשר למי שרוצה להשקיע ישירות בפעילות שלנו בחו"ל, לרכוש את מניות GTC RE וליהנות מהפעילות של אחת מחברות הנדל"ן הגדולות ביותר במזרח אירופה. השווי המצרפי של שתי החברות יהווה הצפת ערך של שווי קרדן נדל"ן בבורסה".

לפני כשנה התחלתם במהלך של רישום קרדן אן.וי ביורונקסט באמסטרדם, כשהמטרה הייתה להגדיל את שווי השוק והגדלת הסחירות בנייר, אך מאז המניה בקושי נסחרת. האם המהלך הנוכחי לא סותר את הצהרותיכם מלפני שנה?

"המטרה היא להגדיל את הסחירות ב-GTC RE, צעד שבסופו של דבר תהיה לו השפעה גם על סחירותה של קרדן אן.וי. השלמת המהלך כפופה להתקיימותם של מספר תנאים ומותנית בקבלת אישורים והסכמות מגורמים שונים, לרבות מס הכנסה. בין היתר, מותנה המהלך בפרסום תשקיף של GTC RE בישראל וקבלת אישור הרשות לניירות ערך והבורסה לרישום מניותיה למסחר בבורסה וכן בתנאים ואישורים נוספים".

GTC RE, היא חברה שרשומה בהולנד ומחזיקה בכ-59% מהון מניותיה של החברה ההולנדית GTC International, שעוסקת באיתור ייזום ופיתוח הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן במרכז ובמזרח אירופה. בין היתר מחזיקה GTC International בחברת GTC פולין (51%) שהונפקה בבורסה של וורשה לפני חודשים בודדים, לפי שווי של כ-431 מיליון דולר ושוויה היום נאמד בכ-600 מיליון דולר. מכל מקום, השותפה הגדולה של קרדן ב- GTC International היא קבוצת אי.די.בי, דרך חברת הנדל"ן אזורים. לאזורים הייתה אחזקה של כ-16% בחברה זו ובצמוד להנפקה היא רכשה את חלקה של גנדן (כ-7.5%) והגיעה לאחזקה של 23.5% ב-GTC International.

הנכסים המניבים כוללים בנייני משרדים ומרכזים מסחריים בשטח כולל של כ-206 אלף מ"ר, שמניבים שכר דירה שנתי של כ-52 מיליון דולר. כמו כן, ל-GTC פולין פרויקטים בשלבי תכנון וביצוע להקמת מבני משרדים, מסחר ומגורים בהיקף של כ-550 אלף מ"ר.

בין הפרויקטים הבולטים של GTC פולין ניתן למצוא את Galeria Mokotow, פרויקט שכולל מרכז קניות ובידור מהגדולים ומהמודרניים בוורשה בשטח של כ-59 אלף מ"ר וגם את Riverside Apartment, פרויקט מגורים בבודפשט, הונגריה, על שפת הדנובה, בו ממוקמות כ-443 יחידות דיור ושירותים נלווים. הנהלת קרדן אן.וי צופה להמשך צמיחת הפעילות של GTC פולין.

GTC International סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של כ-11.8 מיליון דולר מהשכרה וניהול מבנים והכנסות של כ-3.8 מיליון דולר ממכירות של יחידות דיור. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-15.6 מיליון דולר, לעומת כ-25.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

קרדן נדל"ן רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של כ-77.1 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-129.8 ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כמיליון שקל, לעומת הפסד נקי ברבעון המקביל של כ-16 מיליון שקל. *