הרשות הפלשתינית תייצא מחר לראשונה פרחים דרך שדה התעופה בעזה

הייצוא - בתיאום עם ישראל ובפיקוח אנשי המכס שלה

הרשות הפלשתינית תתחיל מחר (ד') בייצוא חקלאי בדרך האוויר. בשלב הראשון יוטסו מטעני פרחים שגדלו בשטחי הרשות הפלשתינית, בעיקר בעזה.

שני מטוסי הרשות הפלשתינית ימריאו משדה התעופה דהנייה בעזה, ויטיסו לקהיר 75 ארגזי פרחים. אנשי המכס הישראלי יפקחו על היצוא, הם קיבלו מראש את הניירת לגבי המטען, ומחר ישוו את פרטיה עם הארגזים שיועמסו על המטוסים.

הרשות הפלשתינית מקימה מסוף מטענים בשדה התעופה בעזה, באישור ישראל ותיאום עימה. גם יצוא הפרחים והמטען החקלאי הוא בתיאום, בהתאם להסכם בין ממשלת ישראל לרשות הפלשתינית.

מנהל שדה התעופה בדהנייה, סלמן אבו-חאליב, אמר היום (ג') ל"גלובס", כי מאז נפתח השדה לפני כחודשיים, המריאו ממנו 195 טיסות. לדבריו, זהו ממוצע גבוה יחסית לשדה תעופה חדש. בסך הכל המריאו מהשדה 3,651 נוסעים, כולל יוצאים לעלייה לרגל למכה.

מנכ"ל רשות שדות התעופה, אבי קוסטליץ, שסייר היום בשדה התעופה, אמר, כי הוא מרוצה משיתוף הפעולה בין הרשות הפלשתינית ורשות שדות התעופה. "ישראל אחראית לכל נושאי הפיקוח האווירי והביטחון", אמר קוסטליץ, "ולמרות תקלות אלו ואחרות, הפעילות המשותפת מתבצעת כסידרה".

לשדה התעופה בדהנייה טסות כיום שלוש חברות - רויאל ג'ורדניין מבצעת 3 טיסות שבועיות, איג'יפט אייר שתי טיסות, ורויאל אייר מרוק - שתי טיסות גם היא