הרשות השנייה אסרה שידור פרק בסדרה "אופטימיות קוסמית"

הסיבה: יוצר הסדרה, תמיר קמחי, מועמד מס' 4 ברשימת "עלה ירוק"

הרשות השנייה אסרה אתמול (ג') על זכיינית ערוץ 2, רשת, לשדר פרק בסדרה "אופטימיות קוסמית", בטענה שמדובר בתעמולת בחירות. זאת, מאחר שיוצר הסדרה, שגם מופיע בה, תמיר (רפיק) קמחי, מועמד לכנסת במקום 4 ברשימת "עלה ירוק". במקום הסדרה, הוקדם שידורה של תכנית הלילה "עכברי לילה".

ברשת זועמים על ההחלטה, וטוענים, כי בעוד שתוכניות פוליטיות במובהק, שעברו על חוק תעמולת הבחירות, לא הורדו, דווקא תוכנית מסע בהודו הורדה מהשידור.

"זו איוולת של הרשות השנייה", טוען משנה למנכ"ל רשת, משה שלונסקי. "שלא יחליטו במקומנו. שייתנו לנו להתמודד עם יו"ר ועדת הבחירות".

הסדרה, שצולמה עוד בתחילת 98', משודרת מזה מספר שבועות, ומעורבותה של הרשות השנייה בנושא החלה רק בעקבות קבלת מכתב תלונה של עמותת "זכות הציבור לדעת". במכתב הובא לידיעת הרשות שקמחי מופיע ברשימת מפלגה, שמשתתפת בתעמולת הבחירות. הרשות פנתה לרשת ודרשה להוריד את התוכנית עד לאחר הבחירות.

לטענת רשת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליהו מצא, לא הוריד עד היום אף תוכנית, למרות שלפי החוק האוסר על תעמולת בחירות ב-30 הימים שלפני הבחירות, כל תוכנית שמרואיין בה פוליטיקאי היא תעמולת בחירות.

"הרשות השנייה נזעקה כי קיבלה תלונה, במקום שתתייחס למצב הכללי בטלוויזיה", אומר שלונסקי, "קמחי הוא היוצר של התוכנית, ופה ושם גם רואים אותו. התוכנית אינה פוליטית, והוא מועמד במקום 4 ברשימה נידחת. במקום שהרשות תגיד 'בואו נלך יחד לשופט וננסה להבהיר'. התוצאה היא שהתוכנית היחידה שנפגעה הורדה מהשידור לא על-ידי השופט מצא, אלא על-ידי הרשות השנייה. תוכנית שאינה פוליטית, אין לה קשר למערכת הבחירות, והיא כולה מסע של צעירים בהודו. זה טמטום מוחלט".

מנכ"ל הרשות השנייה, נחמן שי, אמר בתגובה: "לא יכול להיות שתשודר תוכנית שהמגיש/מפיק/במאי שלה מתמודד בבחירות, וגם מופיע בתשדירי הבחירות שלה. פעלנו בעניין זה על פי חוק הרשות השנייה וחוקי הבחירות והחלטת מועצה. עובדה שטומי לפיד וישראל אייכלר הפסיקו להופיע. אם זה אורח - בסדר. אבל כאן מדובר בתוכנית קבועה, וזה נראה לנו מוגזם".

- למה חיכיתם עד אתמול?

"לא ידענו שהוא מופיע בתוכנית, אחרי שיידעו אותנו מהציבור פעלנו. התפקיד של רשת היה לוודא מראש, שמי שמופיע ברשימה לא יגיש/יראיין תוכנית המשודרת ערב הבחירות. אנחנו פועלים בגמישות רבה במערכת הבחירות"