נורטל, הלקוח הגדול ביותר של אודיוקודס ב-2003, אחראי ל-14.3% ממכירות החברה

מדובר בגידול חד לעומת כ-1.4% ב-2002, ולעומת פחות מ-1% ב-2001

ממסמך שהגישה חברת אודיוקודס ל-SEC עולה, כי ב-2003 הגיעו כ-26.9% מסך ההכנסות של החברה משלושה לקוחות גדולים. ב-2002 הגיעו כ-22.4% מסך הכנסותיה משלושה לקוחות גדולים, וב-2001 הגיעו כ-43% מסך ההכנסות משלושה לקוחות גדולים.

ב-2003 היוו מכירותיה של אודיוקודס לנורטל נטוורקס כ-14.3% מסך ההכנסות, לעומת כ-1.4% ב-2002, ולעומת פחות מ-1% ב-2001. הכנסות החברה ממכירות לחברת קלרנט (שכיום היא חלק מחברת Verso) ב-2003 וב-2002 היוו פחות מ-1% מהיקף ההכנסות, לעומת כ-31.7% מהיקף ההכנסות ב-2001.

אודיוקודס מציינת, כי בשוקי היעד שלה נהוג שספק המערכות מספק מימון (אשראים ארוכי טווח לצורך רכישת המערכות ופריסתן) ללקוחות פוטנציאלים חשובים. כדי לא להגיע לנחיתות מול המתחרים, צריכה גם אודיוקודס להציע מימון כזה.

זאת ועוד, "יתכן שבעתיד נפתח מוצרים בעלי יכולות חדשות, שיתחרו בספקי תשתיות תקשורת", מציינת אודיוקודס במסמך. "כמו כן, יתכן שנתחרה בחברות שמספקות כיום מוצרי תוכנות ושירותים לתחומים כמו טלפון, מדיה, הוצאות לאור וטלוויזיה בכבלים".

סיכונים פוטנציאלים

במסגרת הסיכונים הפוטנציאלים מדווחת אודיוקודס, כי "בדרך כלל החברה לא נכנסת לחוזים שבמסגרתם הלקוח מתחייב לרכוש כמויות מסוימות. כמו כן, חוזי האספקה שלנו הם בדרך כלל לא ארוכי טווח. לכן, אובדן של לקוח גדול ואי יכולת להוסיף לקוח גדול אחר במקומו, עלולה לפגוע בתוצאות התפעוליות.

"בעבר התאפיינו התוצאות התפעוליות שלנו בתנודתיות גבוהה, והן ממשיכות להתאפיין בתנודתיות גבוהה. פרט לכך, צבר ההזמנות שלנו הוא לזמן קצר. לכן, היקפי ההכנסות בכל רבעון תלויים במידה משמעותית בהזמנות שמתקבלות ונשלחות במהלך הרבעון. עיכוב בהכרה בהכנסות, גם מלקוח אחד, עלול להשפיע לרעה על התוצאות התפעוליות בתקופה נתונה.

"רוב הלקוחות של אודיוקודס הם לקוחות OEM, משלבי מערכות (סיסטם אינטגרטורים) ומפיצים. החברה תלויה במידע שמגיע מלקוחותיה על צרכיהם ועל צרכי הלקוחות שלהם. שגיאה במידע שנמסר עלולה לפגוע ביכולתנו למכור את המוצר שפותח על פי מידע זה. בנוסף, תחום הפעילות שלנו מאופיין ברמה גבוהה מאוד של תחרות, ואנחנו צופים שהיא תלך ותחריף", יש לציין כי מדובר בסיכונים תיאורטיים בלבד, שהחברה מחויבת להתריע עליהם. סביר להניח שלא מדובר בסיכון ממשי או רלוונטי, אבל זו מגבלה מסוימת שיש לקחת בחשבון, אם כי בדרך כלל החברה מקבלת את הרישיונות הרלוונטיים ללא עיכובים.

אודיוקודס מדווחת, כי "רכישות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בתעשייה שבה אנחנו פועלים גרמו לאחרונה להגברת התחרות. בין הרכישות והמיזוגים שהתבצעו לאחרונה ניתן למנות את רכישת סנטרה על ידי חברת טקלק, חברת UTStarcom רכשה את חברת טלוס ואת חטיבת Commworks של COM3".

ברוקטראוט רכשה את סנואושו נטוורקס, קונקסנט מערכות ביצעה ספין אוף למיינדספיד טכנולוג'יס במטרה להתמקד בשבבים המיועדים, בין השאר, לתחום העברת הקול במיתוג מנות, פרפורמנס טכנולוג'יס רכשה את מייפלטרי נטוורקס, חטיבת NGTS של אי.סי.איי טלקום מוזגה עם NextVerse נטוורקס והן יצרו יחד את חברת ורז נטוורקס, סיליקון ספייס נרכשה על ידי ברודקום, אינטל רכשה את DSPG, חברת VxTel רכשה את וויספאמפ, ו-NMS רכשה את החברות InnoMediaLogic, מובילי, וחברות נוספות. אודיוקודס מציינת כי הגברת התחרות עלולה לגרום לירידת מחירים.

שורה ארוכה של מתחרים

עם מתחרי אודיוקודס שמספקים מעבדי אותות נמנות החברות טלוג'י נטוורקס - חטיבה של טקסס אינסטרומנטס, ברודקום, אינפיניון, סנטיליום, מיינדספיד נטרג'י ו-וויספאמפ - חברה בת של DSPG.

עם המתחרים של אודיוקודס בתחום המודולים מונה החברה את יצרני שבבי ה-Voice Over Packet בדחיסה גבוהה (יצרנים אלה מתחרים במודול ה-VoP בדחיסה גבוהה של אודיוקודס ובשבבי ה-VoP בדחיסה גבוהה שלה).

בתחום זה מתחרה אודיוקודס ביצרני מוליכים למחצה כמו טקסס אינסטרומנטס, מיינדספיד וסנטיליום. כמו כן מתחרה החברה בתחום זה בחברת מייפלטרי שנרכשה לאחרונה על ידי פרפורמנס טכנולוג'יס, ובחברת ספקטרום מעבדי אותות.

בין המתחרים של אודיוקדס בתחום לוחות האם ניתן למנות את NMS, דיאלוג'יק, בלו-וויב מערכות, ברוקראוט, אקיולאב ופיקה טכנולוג'יס. בין המתחרים של אודיוקודס בתחום שערי-גישה-מדיה אנלוגים (2-24 שערים) ניתן למנות את סיסקו, מדיהטריקס טלקום, וגה סטרים, סמסונג, Innovaphone, קווינטום טכנולוג'יס, טאיינט, וולטש ואחרים.

בין המתחרים של אודיוקודס בתחום שערי-גישה-מדיה בדחיסה נמוכה, בינונית וגבוהה ניתן למצוא את סיסקו, ורז, סנוס, נווארה, טקלק, ג'נרל בנדווית', טליקה ואחרים. בנוסף, בתחום שערי הגישה בדחיסה בנינונית וגבוהה מתמודדת אודיוקודס בתחרות מול פיתוחים של מחלקות הפיתוח הפנימיות של נורטל, לוסנט, אלקטל, סימנס, Huawei, UTstarcom, ZTE ואחרים.

בדומה לחברות אחרות שפועלות בתחומה, מחקה אודיוקודס בשלוש השנים האחרונות מלאי שהיה צפוי להימכר ובסופו של דבר נמכר במחירים נמוכים יותר. ב-2003 מחקה החברה מלאי בסכום כולל של כ-835 אלף דולר, לעומת כ-1.7 מיליון דולר ב-2002.

בנוגע לרכישת חברת Ai-Logic במאי מדווחת אודיוקודס, כי "שילמנו כ-10 מיליון דולר תמורת הרכישה. באפריל 2005 נשלם סכום נוסף, שיקבע על פי הגעה לאבני דרך במהלך 2004. אנחנו מעריכים שהתשלום הנוסף יסתכם בכ-10 מיליון דולר".