הנאמן על נכסיו של דוד בלס: בלס ממשיך בהימנעות משיתוף פעולה מלא

עו"ד בויאר טוען כי מהחקירות שבוצעו על ידו ממשיך ועולה חשד שבלס נוקט במהלכים של הברחת נכסים למי מטעמו ו/או בשליחותו באמצעות אנשי וחברות קש

עו"ד יעקב בויאר טוען כי דוד בלס ממשיך בהימנעות משיתוף פעולה מלא הנדרש כדין. לדבריו, מהחקירות שבוצעו על ידו ממשיך ועולה חשד כי בלס נוקט במהלכים של הברחת נכסים למי מטעמו ו/או בשליחותו באמצעות אנשי וחברות קש.

בעניין זה הגיש עו"ד בויאר מספר בקשות לבית המשפט בנוגע לנכסים לגביהם קיים חשד להיותם בפועל נכסיו של בלס.

לדברי הנאמן, הוא ממשיך בשיתוף פעולה עם הכנ"ר לבדוק ולחקור אודות זיקתו של בלס לגבי הנכסים הללו ונכסים אחרים אותרו על ידו ללא סיועו של בלס.

עוד טוען הנאמן כי מהחקירות שבוצעו על ידו עלה חשד חמור ביותר להברחת נכסים והעדפת אחרים וביניהם נושים, מעשים העולים עד כדי עבירות פשיטת רגל וגם בעניין זה הוגשו על ידו בקשות לבית המשפט.

לדברי הנאמן, במסגרת שיתוף הפעולה עם נציגי הכנ"ר השונים, לרבות מחלקת החקירות, החלה פעילות חקירה על ידי משטרת ישראל, במסגרתה ועל פי דרישה נמסרים נתונים ומסמכים הנדרשים לנאמן.

בדו"ח שהגיש הנאמן נאמר כי כנגד בלס הוגשו תביעות חוב בהיקף של כ-350 מיליון שקל, כולל תביעת חוב עיקרית של התאגידים הקיבוציים בסך כ-80 מיליון דולר, שתתברר על ידי הכנ"ר.

הנאמן מציין כי עד כה אושרו נגד בלס 12 תביעות חבו בסך של 21.2 מיליון שקל.

הנאמן טוען כי בלס אינו משלם כספים מקופת פשיטת הרגל ובאופן שיטתי אינו משתף עימו פעולה ועושה ככל שלאל ידו להעלים מידע ונכסים מהנאמן. פש"ר 1167/00.