אלי לוק בנו של "האיש במזוודה" מרדכי לוק, תובע מידיעות אחרונות 50 אלף שקל

התובע: על פי התיקון של חוק לשון הרע, היה על העיתון לפרסם את ההודעה על סגירת תיק החקירה נגדי, בדרך ובאופן שבה פורסמה הידיעה על דבר החשדות נגדי

אלי לוק בנו של מרדכי לוק, אשר זכה לכינוי בפרשה שהסעירה את המדינה בשעתו של "האיש במזוודה" ונחשד בסיוע למודיעין המצרי, הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעה בסך 50 אלף שקל נגד העיתון ידיעות אחרונות.

בתביעה שהוגשה בסדר דין מהיר באמצעות עו"ד זאב משה בן-דורי, נאמר כי בנובמבר 2002 נעצר התובע בחשד שניסה להעביר לארגונים פלשתינאים תעודות זהות ישראליות ותעודות שוטר, כדי שאלה ישמשו ככלי לעשיית שימוש לרעה ולמטרות חבלניות.

לטענת התובע, דבר מעצרו והחשדות נגדו התפרסמו בעיתון ידיעות אחרונות באופן בולט וענק ובין היתר נאמר באחת הכתבות "40 שנה לאחר שאביו ניסה לרגל למצרים, נעצר הבן בחשד שסייע לאויב".

בספטמבר 2003 החליטה הפרקליטות על סגירת התיק והתובע ביקש מהעיתון כי תפורסם כתבה באותה צורה ובאותו האופן כפי שהתפרסמה הכתבה על החשדות נגדו ובה יפרסם העיתון כי תיק החקירה כנגדו נסגר. אולם פנייתו לא זכתה לכל התייחסות מצד העיתון.

בתביעה נאמר כי על פי התיקון של חוק לשון הרע, היה על העיתון לפרסם את ההודעה על סגירת תיק החקירה, בדרך ובאופן שבה פורסמה הידיעה על דבר החשדות נגד התובע.

התביעה הוגשה על פי התיקון לחוק איסור לשון הרע.

טרם הוגש כתב הגנה. ת.א. 48982/04.