חברת השתתפויות בנכסים תנהל נכסים הנמצאים בכינוס

מנהל השיווק של החברה: חברת הניהול דואגת להשכיר את הנדל"ן המניב וליצור רווח לנושים, ואף תגבה את הכספים מהשוכרים השונים

חברת השתתפויות בנכסים, העוסקת בניהול והשכרה של אלפי נכסים ברחבי הארץ, נכנסת לתחום ניהול נכסים ופרויקטים הנמצאים בכינוס נכסים בשל הליך של פירוק החברה או פשיטת רגל.

לדברי אלון וקסמן, מנהל השיווק של חברת השתתפויות בנכסים, "המיתון המתמשך והמשבר שפקד את ענף הנדל"ן יצרו מציאות חדשה, לפיה קבלנים, יזמים ובעלי חברות שונות נאלצים להכריז על פשיטת רגל, או נכנסים להליך של כינוס נכסים ופירוק החברה. כתוצאה מכך, נכסיהם עוברים לניהולם של כונסי נכסים, האחראים על הפעלתם או מכירתם.

"החברה שלנו נותנת שירותי ניהול לאותם כונסי נכסים או בעלי תפקידים, שמונו ע"י ביהמ"ש, ועל-ידי כך דואגת לאחזקת הנכסים, שיווקם ומיצוי הפוטנציאל הפיננסי שלהם, לרבות קבלת תשואות מרביות", אמר וקסמן.

עוד מוסיף וקסמן, כי "החלטת החברה להרחיב את פעילותה בתחום ניהול הנכסים הנמצאים בכינוס נכסים נבעה לאור פנייתן של חברות שפשטו את הרגל וביקשו למנות את החברה לניהול נכסיהן. לחברת ניהול בעלת ניסיון והכלים המתאימים יש יתרון יחסי גדול על הנאמן וצוותו. חברת הניהול דואגת להשכיר את הנדל"ן המניב וליצור רווח לנושים, ואף דואגת לגבות את הכספים מהשוכרים השונים. נושא הגבייה הוא נושא מהותי במיוחד בכל הקשור לנכסים של חברות, הנמצאות בהליך פירוק או פשיטת רגל, שכן כספי החברות משכירות ודמי ניהול מוזרמים ישירות לקופת הכונס או למנהל המיוחד, המופקד על נכסי החברה, או למנהל הפעלה מיוחד המתמנה ע"י הבנק. לפיכך, חשוב שניהול הנכסים ייעשה בידי חברה המתמחה בכך".

מהחברה נמסר, כי בימים אלה חתמה החברה עם המפרק הזמני של חברת חירם גת על הסכם לניהול הפארק הלוגיסטי ביבנה, המשתרע על שטח של כ-30 אלף מ"ר. לדברי החברה, היא השכירה למעלה מ-1,000 מ"ר בפרק זמן של חודשיים.

אלי אגם, רו"ח ממשרד עו"ד של ד"ר שלמה נס, אמר ל"גלובס": "משרדנו עוסק בניהול חברות בקשיים ובשיקומן, בהיקף כספי של כ-2 מיליארד שקל בשנתיים האחרונות. אינני זוכר מקרה בו שכרנו את שירותיה של חברה מנהלת. למשרד יש צוות הכולל עו"ד, רו"ח ובמידת הצורך שוכרים אנשי נדל"ן חיצוניים. אנו רואים לנגד עיננו את טובת הנושים, ובמבחן התועלת לעומת הסיכון, בהחלט ניתן לשקול את השכרת שירותיה של חברת ניהול. כמובן שלנאמן אחריות רבה בכל הנוגע לנכסי החברה, ולפיכך ישכור את שירותיה של חברה בעלת מוניטין ויכולת ניהול ראויה".