משרד הביטחון לביהמ"ש: אי הפעלת מכונה של מדטכניקה עלול לשתק את מערך הבדיקות הרפואיות בצה"ל

מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א לבטל את צו המניעה הזמני, שניתן במעמד צד אחד לפני כחודש לבקשת חברת דין דיאגנוסטיקה, נגד מימוש זכייתה של מדטכניקה במכרז

משרד הביטחון טוען כי אי הפעלת המכונה החדשה שנרכשה על ידי חברת מדטכניקה, הזוכה במכרז לרכישת בדיקות כימיות קליניות על ידי מכשיר אוטואנלייזר אוטומטי, עלול לגרום לכך שכל מערך בדיקות המעבדה בצה"ל ישותק, מאחר שמכונה זו יחידה מסוגה ומשרתת את כל יחידות חיל הרפואה ברחבי הארץ.

משרד הביטחון מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א לבטל את צו המניעה הזמני, שניתן במעמד צד אחד לפני כחודש לבקשת חברת דין דיאגנוסטיקה, נגד מימוש זכייתה של מדטכניקה במכרז.

מדובר במכרז שפורסם בדצמבר 2003 לעריכת בדיקות כימיות-קליניות, המבוצעות על ידי מכשיר אוטואנלייזר אוטומטי. באמצעות המכונה הזו מתבצעות כ-70 אלף בדיקות בחודש עבור חיילי צה"ל.

דין דיאגנוסטיקה, המבקשת לבטל את זכייתה של מדטכניקה במכרז, היא הספק הנותן כיום למשרד היבטחון את השירות נשוא המכרז. לדברי משרד הביטחון, המחירים המוצעים על ידי מדטכניקה נמוכים במידה ניכרת מאלו של דין דיאגנוסטיקה. כמו כן, נטען כי המכונה המופעלת כיום בידי דין דיאגנוסטיקה הינה מיושנת וקיים חשש ממשי לקריסתה בכל עת.

השופט, ד"ר עודד מודריק, קבע כי פסק הדין בעתירה ייקבע ביום 18.7. (עת"מ 2025/04).