בית המשפט: מאסר בפועל של 4.5 שנים לאדם שהורשע בהפעלת 3 בתי הימורים

גזר הדין יועבר ליועמ"ש שיחווה את דעתו בנושא הימורים באינטרנט

4.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך 200 אלף שקל הוטלו על אדם שהורשע ב-10 אישומים שונים של ניהול משחקי מזל. בית משפט השלום בירושלים קובע כי הדרך למניעת פתיחת בתי הימורים היא עונשים קשים ומשמעותיים למארגני אותם ארועים.

"זהו אחד המקרים שבהם על החברה להקשות את ליבה מול הנאשם הבודד לא מטעמי אכזריות ונקמה אלא כדי למנוע סבל עתידי. במילים פשוטות רחמים על הנאשם שלפנינו פרושה אכזריות כלפי קורבנותיו".

בגזר הדין שניתן על ידי השופט אברהם טננבוים עולה כי הנאשם שמואל חיים הפעיל 3 מועדונים שבהם התקיימו הימורים בניגוד לחוק. המשטרה פשטה על מועדונים אלו פעם אחר פעם והחרימה את הציוד מיד אחר כך פתח הנאשם שוב את המועדונים.

טננבוים קובע כי הסיבה להקמת בתי הימורים היא כלכלית וכלכלית גרידא מתוך מגמה להרוויח כספים עבר הנאשם במצח נחושה על החוק כשידוע וברור שהפעולות שעשה הן אסורות.

צריך לזכור שהנאשם גרם נזק עצום לאזרחים רבים ובעיקר לאזרחים קשי יום. העונש ההולם עבירות מסוג זה הוא מאסר בפועל. הדרך למניעת פתיחת בתי הימורים היא עונשים קשים: "לו היה יודע כל מארגן הימורים כי יישלח למאסר לתקופה משמעותית אין כל ספק כי תופעת ההימורים הייתה פוחתת פלאים...העונש צריך להיות חמור וקשה מעבר לרווח מן העבירה".

טננבוים מציין כי הנסיבות לחומרה הוא דרך התנהלותו של הנאשם שמראה על זלזול בוטה ובלתי אפשרי בחוק בכך שפתח כל פעם מחדש את בתי ההימורים. טננבוים מציין כי הנאשם צפצף על החוק.

עוד כותב טננבוים כי הנאשם לא רק שחטא אלא גם החטיא אחרים יחד עימו, 6 עובדים שעבדו אצל הנאשם כקופאים מצאו עצמם נאשמים בפלילים.

טננבוים הטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל של 4.5 שנים, מאסר על תנאי של 18 חודשים, קנס בסך 200 אלף שקל והוצאו לאוצר המדינה בסך 30 אלף שקל.

טננבוים מבקש להעביר העתק מגזר הדין ליועץ המשפטי לממשלה שיחווה את דעתו האם יש מקום להורות למשטרה לחקור את עניין בתי ההימורים המוסווים בכינוי קפה-אינטרנט ובעיקר את ההימורים באינטרנט.

לדברי טננבוים מן הראוי להתייחס לעניין קפה האינטרנט וההימורים כיוון שבתי קפה מסוג אלה מאפשרים הימורים באינטרנט וזאת למרות שלפחות לכאורה הימורים באינטרנט מישראל אסורים ונחשבים כעבירה פלילית.

נראה מוזר כותב טננבוים כיצד ייתכן שמקומות כאלה פועלים בריש גלי ותקופה ארוכה שהמשטרה איננה עושה די כדי לסוגרם.

פ 1351/0