רווח לא מהותי לאיי.אי.אס ממכירת אחזקותיה בסמיקום

מכרה לבעל השליטה בסמיקום, משה גוב, את מניותיה ב-11.5 מיליון שקל

חברת איי.אי.אס תעשיות אלקטרוניקה , שבשליטת חיים גייר, מכרה בשבוע שעבר את אחזקותיה בחברת סמיקום (33%) לבעל השליטה בחברה זו, משה גוב, ולאשתו יהודית, תמורת 11.5 מיליון שקל. בני הזוג גוב שילמו 8.91 שקל למניית סמיקום (8.47 שקל בשוק הבוקר) כאשר בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם המכירה עשויה איי.אי.אס להיות זכאית לתמורה נוספת בגין מכירת המניות. גייר פרש מתפקידו כיו"ר סמיקום.

איי.אי.אס רכשה את מניותיה בסמיקום מהחברה-האם אומגה לפני כשלוש שנים - זמן קצר לאחר שאומגה של גייר רכשה את השליטה באיי.אי.אס.

בתמורה שילמה איי.אי.אס בזמנו 7.72 שקל למניה, שהיה גבוה ביותר מ-20% לעומת מחיר השוק של מניות סמיקום. ברם, בדיעבד מתברר כי איי.אי.אס עשתה עסקה לא רעה ומהמכירה הנוכחית תרשום החברה רווח, הגם שאינו מהותי.

סמיקום עוסקת בעיקר בייבוא ושיווק של רכיבים אלקטרוניים, מצברים, סוללות, אמצעי מדיה מגנטית, מוצרים בתחום הצילום ועוד. החברה קשורה בהסכמי ייצוג/הפצה עם ספקים ברחבי העולם (עם חלקם בהסכמי בלעדיות) שביניהם נמנים GPI, KONICA, SANYO, YUASAו-MAXELL. על לקוחות החברה נמנים מפעלי אלקטרוניקה והיי-טק, חברות בתחום התקשורת, קמעונאים וסיטונאים בענף החשמל, הצילום, התקשורת והמחשבים וכן רשתות שיווק.

סמיקום הציגה אשתקד שיפור בתוצאותיה. מכירות החברה גדלו בכ-30% ועמדו על 109 מיליון שקל, והרווח הנקי צמח בשיעור דומה ל-4.2 מיליון שקל. ברבעון הראשון של השנה הציגה החברה מכירות של 30 מיליון שקל ורווח נקי של 1.2 מיליון שקל.