מחקר חדש שנערך בארה"ב על ידי "האריס אינטראקטיב מרקט ריסרץ" מגלה שינויים גדולים בשנים האחרונות בפרופיל הלקוחות של סוכנויות הנדל"ן ברחבי ארה"ב.
הסקר בדק את השוק האמריקני על פי קבוצות אתניות, במטרה לבדוק האם קיימים הבדלים בגישה ובציפיות בין היספנים, אפרו-אמריקנים, אסיאנים ולבנים.
הסקר, שנערך בקרב יותר מ-4,000 איש, הוזמן על ידי מרכז הנדל"ן של "אוניברסיטת טקסס איי אנד אמ".
מהסקר עולות מספר נקודות מעניינות:
* 48 אחוז מההיספנים אשר אינם בעלי דירות סיפרו כי הם מתכוונים לרכוש דירה בשנתיים-שלוש הבאות. היספנים גם העידו כי הם מעדיפים לעבוד עם סוכן נדל"ן דובר ספרדית.
* אפרו-אמריקנים רואים באספקטים השונים של קניית בית כגורמים שאינם מאיימים עליהם. מכל הקבוצות האתניות שהשתתפו בסקר, הקבוצה האפרו-אמריקנית החזיקה בדעה הטובה ביותר על סוכני הנדל"ן.
מעבר לכך, קבוצה זו התגלתה כקבוצה בעלת הסיכויים הגדולים ביותר להתמקח על מחירי העמלות של סוכן הנדל"ן המטפל במכירת ביתם.
* האסיאנים מחזיקים בבתים הגדולים והיקרים ביותר מבין הקבוצות שנסקרו, ובסבירות גבוהה יקנו בית חדש ולא יד שנייה.
* לבנים מהווים את הקבוצה בה אחוז בעלי הבתים הוא הגבוה ביותר. קבוצה זו היא גם הקבוצה בה אחוז המשתמשים בסוכני נדל"ן הוא הגבוה ביותר.
הסקר מצביע על הזדמנויות דרמתיות העומדות בפני הסוכנים והקונים, עקב הגידול בשוק הקונים ההיספנים.
על פי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב, עד שנת 2040 אוכלוסיית ארה"ב תורכב מ-54 אחוז לבנים. מספר ההיספנים גבר לאחרונה על מספר האפרו-אמריקנים, והם הפכו לקבוצת המיעוט הגדולה ביותר במדינה.
במידה ומגמה זו תימשך, ימשיכו ההיספנים לשמור על מעמד זה ב-25 השנים הבאות.
בכל מדינות ארה"ב בולט מאוד קצב גידול האוכלוסייה ההיספנית. בווירג'יניה, לדוגמא, מדינה אשר אינה ידועה במספר רב של תושבים היספנים, צמח מספר התושבים ההיספנים והגיע ל- 169,000 בשנת 2000.
זוהי עלייה של-106 אחוז, המהווה כ-19 אחוז מסך צמיחת האוכלוסיה במדינה בעשור האחרון.
"לסוכני הנדל"ן דוברי ספרדית יש יתרון ברור", אומר גרי מהלר, מנהל המרכז לנדל"ן. "היספנים סיפרו לסוקרים שהם מעדיפים לעבוד עם סוכנים דוברי שפתם, כשהם מבצעים עסקאות נדל"ן. יותר מכל קבוצה אחרת, היספנים טענו כי הם מרגישים לא נח לנהל משא ומתן עסקי באנגלית".
מצב זה מחייב הערכות חדשה בענף, ויותר ויותר סוכנויות נדל"ן והעסקים הנלווים להם, כמו בנקי משכנתאות, מפרסמים את עלוני השיווק שלהם גם בספרדית.
על פי ממצאי הסקר אין בכך די, ובכדי למשוך את הלקוחות ההיספנים צריכות סוכנויות הנדל"ן לגייס ולהכשיר עובדים דוברי ספרדית.
הענף בכללו מתחיל לזהות את הצורך במתן שירות רב לשוני. לאיגוד סוכני הנדל"ן בקליפורניה, יש באתר הבית מרכיב רב לשוני, בו ניתן לקבל מידע במגוון שפות כסינית, קוריאנית, ויאטנמית וספרדית, והאיגוד בווירג'יניה מספק מסד נתונים ללקוחותיו, הכולל את שמות החברים באיגוד הדוברים שפות שונות, החל מערבית וכלה בוויאטנמית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.