בסוף השבוע הושלמה העיסקה לכניסת ארנון מילצ'ן כשותף בקבוצת מכשירי תנועה, יבואנית רכבי סוזוקי, קרייזלר ופורשה.
ל"גלובס" נודע, כי מילצ'ן רכש 50% בדיוק מפעילות הרכב של הקבוצה תמורת 40 מיליון דולר. מילצ'ן ונציגים מטעמו יהיו חברים בדירקטוריון החברה, וישתתפו בהתוויית דרכה, אם כי על-פי ההסכם, יישאר הניהול הפעיל בידי צבי נטע, בעל השליטה בקבוצה עד כה.
כפי שנחשף ב"גלובס" לפני שבועיים, העיסקה אינה כוללת את פעילות ייצור הג'יפ "סופה" במפעלי רכב נצרת ולא את חברת הנדל"ן שבבעלות הקבוצה, מלבד נכסים שמשויכים לתחום הרכב - אולמות תצוגה, משרדים ומגרשים עליהם ניצבים מוסכים ומתקני שיווק ושירות.
זוהי העיסקה המשמעותית הראשונה מאז רכישת סוכנות סובארו על-ידי גד זאבי, בה נכנס לשוק ייבוא הרכב גורם עיסקי חדש, שאינו שייך לקהילה המוכרת של היבואנים. השלמת העיסקה מותנית בקיום מספר תנאים פיננסיים ורגולטוריים בשבועות הקרובים.
מכשירי תנועה היא אחת מיבואניות הרכב הוותיקות בישראל, ונמצאת בשליטת משפחת נטע (בוקסנבאום) מאז 1949. מאז מכרה הקבוצה את זיכיון הייבוא של פורד לקבוצת דלק מוטורס בסוף שנות ה-90, תמורת 12 מיליון דולר, היא התמקדה בייבוא רכבי סוזוקי, קרייזלר ופורשה.
בשנה שעברה מכרה הקבוצה 3,500 כלי רכב, 2.8% מכלל השוק. במחצית הראשונה של שנת 2004 מכרה החברה 2,390 כלי רכב, עלייה של 50% לעומת המחצית הראשונה אשתקד, בעיקר בזכות הרחבת החדירה של רכבי סוזוקי לשוק הליסינג.
בנוסף, מחזיקה החברה בשליטה במפעלי רכב נצרת. בבעלות הקבוצה גם חברה לייבוא חלפי רכב, שותפות בחברת ההסעות הציבוריות מטרופולין, חברת מימון וביטוח לרכב וזכיונות ייבוא והפצה בישראל של צמיגי ברידג'סטון ופיירסטון, מלגזות ייל והציוד המכאני-הנדסי של חברת קומאטסו. החברה מחזיקה גם חברה לשיווק רכב וחלקיו בקרואטיה.
מלבד פעילות הרכב, בבעלות הקבוצה גם חברת נדל"ן פעילה, עם עתודות קרקע ונכסים בהיקף של 150 אלף מ"ר במספר מקומות אסטרטגיים בתל-אביב ובגוש דן. הקבוצה מעסיקה 750 עובדים.
בשנתיים הקרובות צפויה החברה להקים מגדל מסחר ומגורים בת"א ומרכז שירות בפ"ת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.