נחום פלק מאודיוקודס: סביר שנפרסם תשקיף מדף שיאפשר לנו לגייס כסף לרכישה בסכום גבוה

מצפה להכנסות של 22.5 מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח של 3 סנט למניה שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס: "הרבעון השני היה אבן דרך חשובה לחברה"

חברת אודיוקודס , המספקת פתרונות בטכנולוגית Voice Over Packet, פרסמה אמש דו"חות כספיים טובים מאוד לרבעון השני של השנה. מהדו"חות עולה, כי החברה עברה את תחזית ההכנסות והרווחים (לאחר שבמאי העלתה את התחזית) ורשמה הכנסות בהיקף של כ-19.1 מיליון דולר, צמיחה של כ-25% לעומת הרבעון הראשון ושל כ-82% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

האנליסטים שמסקרים את החברה העריכו, כי היא תציג רווח של סנט למניה על הכנסות של 17.44 מיליון דולר. אתמול עלתה המניה בכ-5.5% ונסגרה במחיר של כ-11.3 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-427 מיליון דולר. במסחר שלאחר הסגירה רשמה המניה עלייה נוספת של כ-1.8%.

ברבעון השני עברה אודיוקודס לראשונה לרווח תפעולי בסכום של כ-539 אלף דולר. בשורה התחתונה, רשמה אודיוקודס רווח נקי של כ-840 אלף דולר, או 2 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 1 סנט למניה. ברבעון הקודם רשמה החברה הפסד נקי של כ-40 אלף דולר, וברבעון המקביל הפסד של כ-2.19 מיליון דולר או 6 סנט למניה.

ברבעון השני רשמה אודיוקודס תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת. כיום יש בקופתה מזומנים, נכסים שווי מזומנים ופקדונות לטווח ארוך בסכום של כ-90 מיליון דולר. במהלך הרבעון, שלימה החברה לחברת Ai כ-10 מיליון דולר במזומן, בתמורה לרכישת החברה הבת שלה Ai-Logixs.

עלייה ברבעון השלישי

במסגרת התחזית, הודיעה אודיקודס כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון השני יסתכמו בכ-22.5 מיליון דולר והרווח יגיע לכ-3 סנט למניה. בדו"חות הקודמים, העריכו האנליסטים כי ברבעון השלישי תציג החברה הכנסות בסכום של כ-19.89 מיליון דולר ורווח של כ-2 סנט למניה. ניתן להניח שבעקבות שיחת הוועידה יעלה קונצנזוס התחזיות.

במסגרת התחזית שפרסמה אודיוקודס בתחילת השנה היא הודיעה, כי ב-2004 צפויות הכנסותיה לצמוח בכ-50% לעומת הכנסותיה ב-2003, שהגיעו לכ-44 מיליון דולר. עם זאת, נראה שבסופו של דבר תרשום החברה צמיחה גבוהה הרבה יותר. מהדו"חות שפרסמה היום אודיוקודס עולה, כי במחצית הראשונה של 2004 הסתכמו הכנסותיה בכ-34.43 מיליון דולר. אם ברבעון הרביעי אודיוקודס לא תרשום צמיחה כלל, היא תגיע לסוף 2004 עם הכנסות של כ-80 מיליון דולר, כלומר, צמיחה של כ-82% לעומת 2003. לאור הצמיחה בשוקי היעד של אודיוקודס ולאור התרומה הצפויה של Ai-Logixs, ניתן להניח שברבעון הרביעי תרשום אודיוקודס צמיחה רבעונית של כ-10%. אם אכן כך יקרה, אודיוקודס תגיע לסוף 2004 עם הכנסות בסכום של כ-81.7 מיליון דולר, שמשקפות צמיחה שנתית של כ-85.6%.

אשר לתרומתה של Ai-Logixs להכנסות החברה: כזכור, עם הרכישה הודיעה הנהלת אודיוקודס ש-Ai-Logix צפויה לתרום הכנסות של כ-3-4 מיליון דולר בכל רבעון. ברבעון השני אוחדו רק מחצית מההכנסות של Ai-Logix בדו"חות, ולכן להכנסותיה של אודיוקודס ברבעון השלישי צפויים להתווסף כ-1.5-2 מיליון דולר, עוד לפני שלוקחים בחשבון את הצמיחה שצפויה ברבעון.

שוקלים תשקיף מדף

עם פרסום הדו"חות אמר שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה, כי, "הרבעון השני היה אבן דרך חשובה לאודיוקודס. במהלכו ראינו ביקושים חזקים בשוק התקשורת ומכרזים חדשים בתחום הפתרונות לרשתות ה-VoIP. עם שרתי הגישה הבוגרים שלנו ושרתי המדיה, שמהווים כעת כ-40% מסך ההכנסות שלנו, אנחנו נהנים מהזדמנויות חדשות בקרב לקוחות חדשים מתחום ה-OEM ומשלבי המערכות.

"עם קבלת אישור ה-CablesLabs נכנסו לראשונה (ברבעון השני) לתחום ה-VoIP על גבי כבלים. במקביל, רכישת Ai-Logix מספקת לאודיוקודס תחום עסקים משלים ומנוע צמיחה, ומאפשרת לנו להיכנס לשוק הקלטות הקול, שעובר כעת לתחום ה-VoIP. בנוסף, פריסת רשתות ה-VOP ממשיכה לצבור מומנטום בכל העולם. אודיוקודס ממשיכה להיות ממוצבת היטב כדי להפיק את המירב מהמעבר לרשתות תקשורת מבוססות IP, וממשיכה להגדיל את נתח השוק בתחום צומח זה".

נחום פלק, סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס, מתי תצאו להנפקה?

"אנחנו מנועים מלדבר על מועד הנפקה. עם זאת, סביר להניח שנרצה להיות מוכנים לקראת הנפקה, ולכן יתכן שנפרסם תשקיף מדף. הרעיון הוא להיות מוכנים לקראת רכישת חברה. תשקיף מדף יאפשר לנו לגייס כסף במהירות לקראת רכישה בסכום גבוה".

יש חברה מסויימת על הפרק?

"אין כרגע חברה מסויימת על הפרק, אבל אנחנו בהחלט ממשיכים לבחון כל הזמן חברות למטרת רכישה".

מהו צבר ההזמנות ברבעון?

"אנחנו לא מספקים נתונים מספריים לגבי צבר ההזמנות, אבל ניתן לומר שהתחזית לרבעון השלישי מבוססת על צבר הזמנות גבוה מהרגיל. באופן היסטורי היה לנו צבר הזמנות בשיעור של כ-50% מהחוזים ברבעון העוקב. ברבעון הרביעי של 2003 וברבעון הראשון של 2003 עלה צבר ההזמנות והיווה כ-60% מהחוזים ברבעונים העוקבים. כעת, ברבעון השני, יש לחברה צבר הזמנות שעומד על יותר מ-60% ואף קרוב ל-70% מהחוזים לרבעון השלישי. כלומר, אנחנו נכנסים לרבעון השלישי בתחושה שהוא עומד להיות רבעון טוב".

באיזו מידה תרמה AI-Logix לצמיחה של אודיוקודס ברבעון השני?

"אנחנו לא מדווחים בנפרד על תוצאות Ai-Logixs. עם זאת, ניתן לומר שגם Ai-Logix וגם אודיוקודס השיגו תוצאות מעל התחזיות. אנחנו מדווחים על התוצאות של Ai-Logix כחלק מקו מוצרי תת-המערכות שלנו, משום שהיא מוכרת כרטיסים, קו מוצרים המקביל לקו מוצרי הכרטיסים של אודיוקודס".

איך התפלגו ההכנסות בין קווי מוצרים?

"ברבעון השני היוו הכנסות החברה ממכירת מערכות כ-39% מסך ההכנסות, לעומת כ-34% ברבעון הקודם. הכנסות החברה ממכירת תתי-מערכות היוו כ-50% מההכנסות, בדומה לרבעון הקודם וההכנסות משבבים היוו כ-11% מההכנסות, לעומת כ-16% ברבעון הקודם".

איך התפלגו ההכנסות בין האזורים?

"ברבעון השני היוו הכנסות החברה מצפון אמריקה כ-61% מסך ההכנסות, לעומת כ-60% ברבעון הקודם. ההכנסות מאירופה היוו כ-12% מסך ההכנסות, לעומת כ-14% ברבעון הקודם, ההכנסות מאסיה פאסיפיק היוו כ-17% מההכנסות לעומת כ-18% ברבעון הקודם וההכנסות מישראל היוו כ-10% לעומת כ-8% ברבעון הקודם.

"גידול חלקה של צפון אמריקה בתמהיל נובע מכך שרוב המכירות של Ai-Logix מתבצעות לארה"ב. ברבעון השני, היה לנו לקוח אחד שהמכירות אליו היוו יותר מ-10% מסך ההכנסות".

הזדמנויות באמריקה הלטינית

אילו התפתחויות חלו ברבעון השני בשווקים החדשים שאליהם נכנסתם לאחרונה?

"אנחנו רואים הזדמנויות חדשות באמריקה הלטינית, כולל תחילת זכיות בחוזי תכנון. ברבעון השני, היו לנו הצלחות יפות בשני אזורים אלה. בנוסף, אנחנו רואים כיום הזדמנויות בכל הסכמי ה-OEM שלנו".

אילו התפתחויות חלו בנוגע לכניסת החברה לתחום הכבלים?

"ברבעון השני היו לנו כמה זכיות בחוזי תכנון בתחום הכבלים, עם חברות באירופה ובארה"ב. אלו הם תחומים חדשים לחברה, יש לנו מוצרים שמיועדים להם ואנחנו מקווים להיות שחקן בתחום".

אילו התפתחויות חלו בתחום הסכמי ה-OEM?

"בתחום ה-OEM אנחנו משתתפים במכרזים. עיקר המכרזים הם בתקשורת נייחת".