התעשייה האווירית חתמה הסכם להסבתם של 40 מטוסי בואינג

היקף העיסקה עשוי להגיע ל-160 מיליון דולר

חטיבת בדק מטוסים של התעשייה האווירית חתמה עם יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג על הסכם להסבת לפחות 40 מטוסי נוסעים מסוג 11-MD עבור לקוחות בינלאומיים.

היקף העיסקה עשוי להגיע ל-160 מיליון דולר, לאחר שערכה של הסבה מגירסת נוסעים לגירסת מטען הוערך ב-4-2 מיליון דולר למטוס. ממהסכם עולה, כי בכל שנה תבוצע הסבה של לפחות חמישה מטוסים. ההסכם הוא תוצאה של הסכם גג בין הנהלות בואינג ותע"א, לאיתור מוקדים חדשים לשיתופי פעולה בתחומים האזרחיים והצבאיים.

המטוס הראשון שיוסב מנוסעים למטען יהיה אחד מחמישה מטוסים של חברת צ'יינה איסטרן, והוא אמור להגיע לישראל באמצע אוגוסט השנה. במקור, התכוונה בואינג לבצע את ההסבה במפעליה בלונג ביץ' קליפורניה. מטוסים אחרים יגיעו, ככל הנראה, מחברת המשלוחים האמריקנית פדרל אקספרס. ההיקף הכספי של הסבת כל מטוס עשוי להשתנות, בהתאם לדרישות הלקוח.

חטיבת בדק נמצאת במגעים עם פדרל אקספרס גם בקשר להשבחת תאי הטייס במטוסי 10-MD. חברת בואינג מנהלת פרוייקט להסבת כ-100 מטוסי 10-DC לגירסה מתקדמת, וייתכן כי תע"א תשולב בפרוייקט.

שוק הסבות מטוסי ה-10-DC וה-11-MD עשוי לגדול בשנים הבאות בצורה ניכרת, עקב החלטת בואינג להפסיק לייצר את ה-11-MD, וכוונת חברות התעופה הבינלאומיות להסב את המטוסים הקיימים, שלא הוכיחו כדאיות כלכלית בהטסת נוסעים