מחבל מתאבד פוצץ עצמו בשגרירות ישראל בטשקנט, אוזבקיסטן

משרד החוץ: לא ידוע על נפגעים ישראלים; פיצוצים נשמעו גם בשגרירות ארה"ב ובמשרד התובע הכללי באוזבקיסטן

מחבל מתאבד פוצץ עצמו ביום שישי זמן קצר לפני מסירת הידיעה בשגרירות ישראל בטשקנט. יש דיווחים על נפגעים. משרד החוץ מסר שלא ידוע על נפגעים ישראליים בפיגוע. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס מסרה על "מקרי מוות" בהתפוצצויות. נראה כי ליד שגרירות ישראל נהרגו שניים, בהם מאבטח מקומי. מקור בשגרירות ארה"ב מסר לסוכנות הידיעות הרוסית גבר לא מזוהה הפעיל חגורת נפץ מול השגרירות.

פיצוצים נשמעו גם בשגרירות ארה"ב בטשקנט, בירת אוזבקיסטן. גורם משטרתי בכיר מסר כי יש הרוגים, אך לא מסר את מספרם. ברויטרס דווח כי מדובר בשני הרוגים. בנוסף אירע פיצוץ גם במשרד התובע הכללי בטשקנט. ניראה כי מדובר בפיגועי התאבדות מתואמים.

שום אירגון טרם לקח על עצמו את האחריות למעשים.

על פי דיווחים בכלי התקשורת הערביים עולה, כי מדובר בשני פיגועי התאבדות, בהם נפגעו עוברי האורח.

ככל הידוע, הפיגועים לא התבצעו בתוך שגרירויות ישראל או ארה"ב אלא מחוץ להן. גורמים במשרד החוץ בירושלים מסרו כי לפי שעה הדיווחים מתבססים על כלי תקשורת אלה ומתבצעות בדיקות מול הגורמים הרשמיים.

לא ידוע על נפגעים ישראלים בפיגוע ההתאבדות שאירע אחה"צ מחוץ לשגרירות ישראל בטשקנט, בירת אוזבקיסטן, כך נמסר ממשרד החוץ. בשעה זו עומד משרד החוץ בקשר עם משרד החוץ האוזבקי.

בימים אלה נפתח משפטם של 15 נאשמים בסדרת פיצוצים מוקדם יותר השנה, שגרמו למותם של 47 בני אדם. בפיגועים אלה היו פיגועי ההתאבדות הראשונים בהיסטוריה של מרכז אסיה.