עוכב חיוב החברה של גזבר שפיים לשעבר בתשלום 8.75 מיליון דולר לקיבוץ

חברת HDO: פסה"ד ניתן בטעות ואי-ידיעת העובדות, שהיו ידועות לשופט עדי אזר ז"ל שדן בתיק

בית המשפט המחוזי בתל אביב עיכב את פסק הדין שניתן נגד חברת HDO, בבעלות משותפת של גזבר קיבוץ שפיים לשעבר, יהודה דורון, המחייב אותה לשלם 8.75 מיליון שקל לקיבוץ. פסק הדין ניתן במעמד צד אחד ובהיעדר הגנה. עיכוב הביצוע ניתן עד לדיון במעמד הצדדים, מיד לאחר פגרת בית המשפט.

החברה טענה, באמצעות עו"ד ליאור שמעוני, כי התיק התנהל בבית המשפט המחוזי בפני הרשם עדי אזר ז"ל. בסוף הדיון עלתה שאלה אם משרדו מייצג גם את החברה. באותו ערב התייצב בא-כוחה בלשכת אזר, והמציא לו ייפוי כוח. אזר הביע הסכמתו והסתפקותו בייפוי הכוח, ואמר כי הוא מצפה לקבלת כתב הגנה מטעם החברה עד ל-1 בספטמבר.

לטענת החברה, לפני מספר ימים התקבלה אצלה הבקשה למתן פסק הדין נגדה וההחלטה שבעקבותיה. לטענתה, אין ספק שההחלטה ניתנה בשגגה. זאת, בשל אי-ידיעת הפרטים הנקובים לגבי השתלשלות האירועים, נסיבות חתימת ייפויי הכוח וההתרחשויות בלשכתו של אזר, שהיה ער לנסיבות החתימה והביע הסכמתו להמתין לקבל כתב הגנה סדור, יחד עם יתר הנתבעים.

החברה מציינת, כי בנסיבות אלו, מן הראוי לבטל את פסק הדין, שניתן במעמד צד אחד, כביכול בהיעדר הגנה, מחמת טעות ואי-ידיעת העובדות. (ת.א 1968/03).