מי היה מאמין: לידר מוכרת אחזקותיה ב-AMS ברווח

תשואה של מעל 800% מאז תחילת השנה במניות חברת האלקטרוניקה מאפשרת ללידר לצאת בשלום מהשקעתה המשותפת עם גבור ספורט

חברת אי.אם.אס אלקטרוניקה דיווחה בסוף השבוע כי התקשרה עם לידר מקבוצת שרם-פודים-קלנר, בהסכם לרכוש מידיה מניות המהוות 18.63% מההון ו-21.98% מזכויות ההצבעה (בניטרול מניות רדומות המוחזקות ע"י חברה בת). בתמורה תשלם איי.אם.אס ללידר 7.5 מיליון שקל, סכום המשקף שווי של 8 שקל למניה, הנמוך ב-13% ממחירן של מניות איי.אם.אס בבורסה, אך הגבוה ב-300% ממחיר הצעת הרכש למניות איי.אם.אס שהגישה בעלת השליטה, גבור ספורט, בתחילת ינואר השנה.

לידר מדווחת כי השלמת העיסקה אמורה להתבצע עם פרסום הדוחות הכספיים של איי.אם.אס לרבעון השני, בסוף חודש אוגוסט. השלמת העיסקה כפופה לקיומם של תנאים מתלים, לפיהם עומדת איי.אם.אס במבחן הרווח ובמבחן יכולת הפירעון, כמשמעם בסעיף 302 לחוק, באופן המאפשר ביצוע חלוקה כהגדרת מונח זה בחוק.

במידה ותושלם העיסקה, תרשום לידר ברבעון השלישי רווח הון של 1.3 מיליון שקל. בנוסף, התקשרה לידר עם איי.אם.אס בהסכם לפיו תעמיד לחברת האלקטרוניקה שירותי ייעוץ פיננסי שותף בתמורה של 62,500 שקל לחודש, בתוספת מע"מ כנגד חשבונית. ההתקשרות היא למשך תקופה של שנתיים החל מספטמבר השנה ותתחדש אוטומטית לשנה אחת בכל פעם, אלא אם מי מהצדדים יודיע על הפסקת ההתקשרות.

חברת איי.אם.אס עוסקת בייצור והרכבת מעגלים מודפסים ומערכות אלקטרוניות ממפעלה בערד. בעלת השליטה בחברה היא גבור ספורט של רועי גיל ואיתן אלדר, המחזיקה 46.74% ממניות ההון ו-55.15% ממניות ההצבעה. החברה נסחרת בשווי של כ-47 מיליון שקל, לאחר שמניותיה רשמו תשואה פנומנאלית של מעל 800% מאז תחילת השנה.

שתי סיבות עיקריות חברו לזינוק במחיר המניות, הראשונה תפעולית: עליה מהותית בביקושים של תעשיית ההיי-טק ובצבר הזמנות הייצור מאז הרבעון השני אשתקד, דבר שבא לידי ביטוי בגידול בהכנסות החברה ובעליה ניכרת בשיעור ניצולת הציוד היצרני שלה (החברה גייסה כ-80 עובדים חדשים).

איי.אם.אס, שבעקבות המשבר בתעשיית ההיי-טק רשמה ב-2002 הפסד כבד של 13.4 מיליון שקל ועמדה על סף קשיים בתזרים המזומנים, עברה להציג רווח נקי מזה שלושה רבעונים רצופים כשברבעון הראשון של 2004 הגיע הרווח הנקי של החברה לשיא של 3.4 מיליון שקל.

הסיבה האחרת להתאוששות החברה קשורה בגאות בשוק המניות והשבחת ההחזקה במניות נקסוס, שהסכם ייצור עבורה בינואר 2002 היווה מקור לרוב צרותיה של איי.אם.אס. נסיקת שווי מניות נקסוס אשתקד, לאחר שהשליטה בחברה זו הועברה לידי יוסי בן שלום וברק דותן, השביחה משמעותית את החזקתה של איי.אם.אס במניות חברה זו, שנכון לסוף מארס השנה הגיעה לכ-24 מיליון שקל (מאז ירד שווי מניות נקסוס בחצי...).

כמעט קשה כבר לזכור שבתחילת חודש ינואר כתבנו כאן מעין הספד לאיי.אם.אס בעקבות הצעת רכש שאמורה היתה לשים קץ לסיפור הבורסאי הכושל של החברה. שלוש וחצי שנים לאחר שהונפקה לציבור לפי מחיר של 16.5 שקל למניה, כשבתווך מועברת בה השליטה לידי גבור ספורט ולידר (במחיר של 9.5 שקל למניה) הגישה גבור ספורט הצעת רכש למחיקת המניות מהמסחר לפי מחיר של 2 שקלים בלבד למניה - כפול ממחיר השוק באותו זמן אך נמוך ב-90% ממחיר ההנפקה.

איי.אם.אס, שהוקמה בשנת 94` ע"י אורי פורת, דניאל מיטלנסקי וויין אחיקם פועלת כקבלן עבור יצרנים של מוצרים אלקטרוניים, בעיקר בתחום התקשורת. החברה הונפקה על סמך מצגים של מכונת רווחים משומנת, אך כבר לאחר שנה נחתכו הכנסותיה בכ-65%, כתוצאה מקיטון בפרויקטים המשלבים רכש. זאת עקב מלאים צבורים אצל הלקוחות, שהושפעו מהמיתון בתעשיית האלקטרוניקה. הקיטון בפרויקטים גרם לירידה במכירות החברה מחד, ולשחיקת שולי הרווח שלה, כתוצאה מהתחרות הגוברת בענף, מאידך.

בנוסף, נאלצה החברה להפריש מיליוני שקלים בגין התקשרות עם חברת נקסוס במסגרת בחוזה ענק של 50 מיליון דולר שחתמה האחרונה עם חברת הגז של אטלנטה, לאספקת משדרים לקריאה מרחוק של מוני גז. מספר חודשים מאוחר יותר התברר, כי קיימים חילוקי דעות עם הלקוח הסופי של נקסוס והעסקה לא יצאה לפועל.

תוכניתה של גבור ספורט למחוק את מניות איי.אם.אס מהמסחר נחלה כישלון חרוץ, גם לאחר שהעלתה את מחיר ההצעה פעמיים, עד 4.25 שקל למניה (מחיר ששיקף שווי של 22 מיליון שקל לחברה, גבוה ביותר מכפליים לעומת המחיר בהצעה המקורית).

בעלי גבור ספורט, איתן אלדר ורועי גיל, "בנו" על השעיית במניות איי.אם.אס מרשימת המסחר, מאז אוקטובר אשתקד, ועל שבעלי המניות יעדיפו למכור להם נכס לא סחיר, גם אם במחיר הנמוך משוויו הכלכלי. אלא שלרוע מזלם חודש זמן קצר לאחר הגשת ההצעה המסחר במניות המשתייכות ל"רשימת השימור", קרי מניות שהמסחר בהן הושעה בשל אי עמידתן בכללי השימור של הבורסה.

עם חידוש המסחר זינקו מניות איי.אם.אס במאות אחוזים, על רקע השיפור במצב עיסקי החברה ושווי השוק התופח של אחזקות החברה במניות נקסוס (שלאחרונה דווח כי תרכוש את חברת שירותי הרכב שגריר), באופן ששווי השוק של אחזקה זו היה לבדו גבוה משמעותית משווי איי.אם.אס עפ"י הצעת הרכש.