שלי ברגמן, אחותו של נוחי דנקנר, רכשה מניות אי.די.בי אחזקות בכ-27.5 מיליון שקל

עלתה לאחזקה של 5.71% בהון המניות של החברה; אחזקה זו של ברגמן שווה כיום בשוק כ-195 מיליון שקל

שלי ברגמן-דנקנר, אחותו של נוחי דנקנר, מגדילה את אחזקתה באי.די.בי אחזקות. ברגמן רכשה אתמול בבורסה חבילה של 300,596 מניות אי.די.בי אחזקות לפי מחיר של 91.54 שקל תמורת כ-27.5 מיליון שקל ועלתה לאחזקה של 5.71% בהון המניות של החברה. אחזקה זו של ברגמן שווה כיום בשוק כ-195 מיליון שקל.

אין זו הפעם הראשונה בה מגדילה ברגמן את אחזקתה בחברה. לקראת סוף חודש מאי השנה רכשה 64 אלף מניות לפי מחיר של 78.9 שקל תמורת כ-5 מיליון שקל, אך ייתכן כי לעיתוי של הרכישה הנוכחית יש משמעות הרבה מעבר להגדלת אחזקה.

על מבנה השליטה באי.די.בי אחזקות נכתב לא מעט בשבועות האחרונים, לאור הגדלת שיעור אחזקתו של אילן בן-דב, בעל השליטה בסאני , בחברה. בן-דב, נזכיר, רכש לאחרונה מניות אי.די.בי אחזקות תמורת כ-84 מיליון שקל וכיום הוא מחזיק ב-7% מהון המניות של החברה. בסה"כ השקיע בן-דב קרוב לרבע מיליארד שקל במניות אי.די.בי, השקעה שבן-דב עדיין לא סיפק לה הסברים רשמיים.

לפיכך, ייתכן כי הגדלת אחזקתה של שלי ברגמן-דנקנר בחברה נועדה לבצר את אחזקתה של משפחת דנקנר בחברה. נוחי דנקנר מחזיק כיום, באמצעות גנדן השקעות, כ-31% מאי.די.בי. בגנדן עצמה מחזיק נוחי כ-40% מהמניות ואילו ברגמן מחזיקה בכ-15% מגנדן. כלומר, בשרשור מחזיק נוחי ב-12% מאי.די.בי אחזקות ואילו אחותו מחזיקה בשרשור בכ-5% מהחברה. אם לוקחים בחשבון את אחזקתה הישירה של ברגמן במניות החברה, מחזיקים השניים ישירות בכ-23%.

ברגמן הגיעה לאחזקתה הישירה במניות החברה לאחר שאביה, יצחק דנקנר, העביר בחודש ספטמבר אשתקד את מלוא אחזקתו בחברה לידי בתו, במטרה למנוע מגבלות אשראי מהחברה, עקב הקרבה המשפחתית בין יצחק דנקנר לשמואל דנקנר, השותפים לגרעין השליטה בבנק הפועלים , באמצעות חברת מלח תעשיות .

העברת המניות מהאב לבת נעשתה לפי מחיר מניה של 84 שקל למניה. מאז ביצעה אי.די.בי אחזקות שני חלוקות דיבידנד בסכום כולל של 25.34 שקל למניה ולכן מחיר המניה בניטרול דיבידנדים אלו עומד על כ-66 שקל למניה. מניית אי.די.בי נסחרת כיום לפי מחיר של כ-92 שקל למניה, מה שאומר שברגמן מורווחת בכ-40% על המניות שקיבלה מאביה.