טלדור זכתה בפרויקט מיצ"ב של משרד החינוך בהיקף 51 מיליון שקל לשלוש שנים

תנהל את האופרציה של המבחנים באלף בתי ספר, כולל ההיבטים המחשוביים, ותרוויח בסביבות 2.5 מיליון שקל לשנה

קבוצת טלדור שבשליטת קבוצת DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום הודיעה היום כי זכתה במכרז בהיקף של 51 מיליון שקל על פני שלוש שנים (כ-17 מיליון שקל בשנה) שבמסגרתו תנהל את האופרציה של ניהול מבחני המיצ"ב, לרבות היבטים מחשוביים.

בטלדור לא מסרו כמה עשוי הפרויקט לתרום לשורה התחתונה, אך בהתאם למקובל בענף לפרויקט מסוג זה מדובר, ככל הנראה, על שולי רווח של כ-5%, כלומר הפרויקט צפוי להניב לחטיבת המערכות של טלדור רווח של כ-2.5 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות.

מדדי יעילות וצמיחה

כולנו מכירים את המבחנים הפדגוגיים שמתפרסמים מעת לעת אשר מצביעים על הירידה ברמת החינוך בישראל שנה אחרי שנה. כדי להגיע לדירוג רמת החינוך בבתי ספר יסודיים ובחטיבת הביניים, עורך מדי שנה משרד החינוך מבחן הערכה ומדידה ששמו מיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית) אשר בודק את שליטתם של התלמידים בשפת האם (עברית או ערבית), במתמטיקה, במדעים ובאנגלית. המיצ"ב כולל מערכת אינדיקטורים בית ספריים המציג את המצב בבית הספר, כמו גם את נתוני בית-הספר בהשוואה לממוצע ארצי.

במסגרת הפרויקט קובע משרד החינוך את התכנים של המבחנים, בעוד שטלדור תספק את כל האופרציה הלוגיסטית אשר כוללת מילוי סקרים, העסקת בוחנים ובדיקת התוצאות של המבחן. לצורך כך תעסיק טלדור בתקופת הבחינות, שחלה בתחילת שנת הלימודים, אלפי בוחנים בנוסף לאנשי המטה שעובדים בחברה.

לדברי ציפי קורן, מנכ"ל טלדור מערכות, וחנה ליפשיץ, סמנכ"ל חטיבת ה-BPO, אמרו כי מדובר במבחן אשר מתקבל התייחסות משמעותית מצד משרד החינוך מכיוון שעל פי תוצאותיו נקבעות החלטות ודגשים חינוכיים של המשרד.

במסגרת הפרויקט נבחנים מדי שנה כחצי מיליון תלמידים. המבחן קיים כבר שנים רבות במתכונת מצומצמת ובמתכונתו הנוכחית, הכוללת מדגם של אלף בתי ספר, הוא נערך כבר שלוש שנים.

מיקור חוץ מורחב

המערכת של טלדור מבוססת על בסיס נתונים SQL Server ומפותחת בסביבת אינטרה-נט בטכנולוגיית NET. המערכת משלבת מודולים רבים למתן מענה לצרכים הלוגיסטיים והתפעוליים של הפרויקט.

תחום ה-BPO (Business Process Outsourcing) הולך ותופס תאוצה בעולם בשנים האחרונות ועדיין נחשב לתחום שנמצא בחיתוליו בארץ. מדובר בעצם על תהליך שמרחיב את המושג מיקור חוץ (אאוטסורסינג) שבמסגרתו מספקים נותני השירות שירותים שאינם נמצאים בליבת העסק של הלקוחות ומנהלים את התהליכים באופן שלם.

לדברי קורן, בטלדור מספקים כבר במשך עשר שנים שירותים אלו, וכיום יותר ויותר חברות טכנולוגיה פוזלות לכיוון שירותי ה-BPO. "אנחנו בעצם החברה היחידה בארץ שמשלבת את העוצמה של BPO ושל טכנולוגיה. כיום הפעילות ה-IT מדובר בעצם ב-40% מהפעילות של חטיבת טלדור מערכות אשר מוכרת מדי שנה בכ-50 מיליון דולר", אומרת קורן.