וייבס חתמה הסכם עם יונדאי לייצור שבב המשפר איכויות קול

השבב מקנה לשומע אשליה של אפקט בס, מבלי שהתופעה קיימת בפועל * מנהלי החברה צופים מכירות של 20 מיליון דולר ב-3 השנים הראשונות

אלה יעקבי

חברת וייבס (KS Waves) מתל-אביב חתמה על הסכם עם יונדאי אלקטרוניקה, לייצור ופיתוח שבב חדש המשפר איכות קול של מערכות שמע. כך נודע ל"גלובס". לדברי גלעד קרן, מנכ"ל החברה וממייסדיה, צפויות המכירות של המוצר להגיע ל-20 מיליון דולר ב-3 השנים הראשונות, ו-15 מיליון דולר בשנה שלאחר מכן. מדובר בראשון מתוך שורה של הסכמים בין שתי החברות.

השבב החדש (MaxxBass), שפותח בידי וייבס הישראלית, מקנה לשומע אשליה של אפקט בס, מבלי שהתופעה קיימת בפועל. על פי ההסכם, יהפכו שתי החברות למשווקות משותפות של המוצר, המיועד לשוק הצרכני.

קרן אמר, כי השבב יהיה מסוגל להוריד את המחיר הסופי של כל מערכת שמע. לדבריו, מדי שנה נמכרים בעולם כ-4 מיליארד מיקרופונים ורמקולים, בהם ניתן לעשות שימוש בטכנולוגיה של וייבס.

לדברי קרן, צפי המכירות של הדור הראשון של השבב, שייצא מפס הייצור כבר בסוף השנה הנוכחית, הוא 10 מיליון יחידות ב-3 שנים. כמו כן צפויות החברות להוציא לשוק שבב נוסף במחצית שנת 2000, אשר יגדיל עוד יותר את ההכנסות.

וייבס מפתחת מוצרים בתחום עיבוד אותות קול, המיועדים לצרכן הסופי. בינואר השנה חתמה החברה על הסכם רישוי עם מיקרוסופט העולמית, לפיו תשמש הטכנולוגיה של החברה הישראלית במערכות ההפעלה העתידיות של החברה. מדובר במוצר אחר של וייבס, המכונה TrueVerb, ומאפשר יצירת אפקט של הד מלאכותי כדי ליצור אשליה של מרחק וחלל. המוצר מסוגל לחקות צלילים של חדרים, פרוזדורים וחללים אקוסטיים אחרים, ויוצר את הרושם כאילו המוסיקה מתנגנת בחלל המדומה.

חברת וייבס, שהוקמה ב-1993 על ידי מאיר שעשוע (35) וגלעד קרן (39), החלה את דרכה כמפתחת תוכנה לעיבוד אותות ומימשקי משתמשים לשווקי המולטימדיה והקול המקצועיים. בשנתיים האחרונות החליטו ראשי החברה לעבור לפיתוח מוצרים לשוק הצרכני. בשנה האחרונה חתמה החברה על עיסקה עם מוטורולה, וכן על הסכם הפצה ביפאן עם חברת הסחר טומן. לחברה מרכז פיתוח בתל-אביב, ושלוחות מכירות ושיווק בארה"ב ובבריטניה. לוייבס 50 עובדים, ובשנה שעברה היא רשמה מכירות בשיעור של 3.5 מיליון דולר.

בחברה מושקע בנק הפועלים (המחזיק באופציות לרכישת %5 מן המניות). כמו כן מנהלת החברה משא ומתן לגיוס הון פרטי באמצעות בנק ההשקעות ג'רוזלם גלובל