טויטה סגרה את הרבעון עם רווח נקי של 2.6 מיליארד דולר

כל שלוש יצרניות הרכב המובילות ביפאן - טויוטה, ניסאן מוטור והונדה מוטור - דיווחו על רווחים גבוהים מהמצופה ברבעון

יצרנית הרכב הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, טויוטה מוטור היפאנית, דיווחה על זינוק של 29% ברווח ברבעון הפיסקלי הראשון, שהסתיים ב-30 ביוני, הודות לקיצוצי עלויות ולגידול במכירות קמרי, וכן במכירות הרכב ההיברידי פריוס והטנדר טונדרה.

ברבעון הראשון הגיע הרווח הנקי לשיא, והסתכם ב-287 מיליארד יאן (2.6 מיליארד דולר), לעומת 222.6 מיליארד יאן, 4.83 יאן למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ארבעה אנליסטים שנסקרו בידי סוכנות הידיעות בלומברג צפו בממוצע רווח נקי בסך 251 מיליארד יאן.

טויוטה הרחיבה את פעילות הייצור מחוץ ליפאן, במסגרת תוכניתו של נשיא החברה, פוג`יו צ`ו, להגן על הרווחים מפני התחזקות היאן, שברבעון הראשון עלה ב-7.5% לעומת הדולר. טויוטה, שבפברואר הודיעה כי תבצע קיצוצי עלויות שנתיים בסך 200 מיליארד יאן, הצליחה לבצע קיצוצי עלויות בסך 230 מיליארד יאן בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס.

"האופן שבו מנוהלת טויוטה הוא הטוב ביותר בעולם בקרב החברות בסדר גודל זה", אמר דונלד גימבל, מנהל בכיר בחברת ההשקעות קארט ושות` בניו יורק, המחזיקה במניות טויוטה. דבריו נאמרו לפני פרסום הדו"ח הרבעוני של טויוטה.

כל שלוש יצרניות הרכב המובילות ביפאן - טויוטה, ניסאן מוטור והונדה מוטור - דיווחו על רווחים גבוהים מהמצופה ברבעון הפיסקלי שהסתיים ב-30 ביוני, לאחר שהגדילו את נתח השוק שלהן בארה"ב על חשבון יצרניות הרכב האמריקניות ג`נרל מוטורס ופורד מוטורס, וחטיבת קרייזלר של יצרנית הרכב הגרמנית-אמריקנית דיימלר-קרייזלר. יצרניות הרכב היפאניות רווחיות יותר מיריבותיהן האמריקניות, מכיוון שהן מוציאות פחות על תמריצים, ומשיגות דירוגים גבוהים יותר בסקרי איכות.

מניית טויוטה, שעלתה ב-23% מתחילת השנה ירדה היום (ג`) ב-1.4% ל-4,370 יאן בבורסת טוקיו.

באפריל-יוני עלו מכירות טויוטה ב-10%, והסתכמו ב-4.5 טריליון יאן, לעומת 4.09 טריליון יאן בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי זינק ב-32%, והסתכם ב-449 מיליארד יאן, לעומת 341 מיליארד יאן ברבעון המקביל אשתקד. הרווח השוטף העפיל ב-27%, והסתכם ב-470 מיליארד יאן, לעומת 371.3 מיליארד יאן אשתקד.

טויוטה ביססה את חישובי הרווח ברבעון הפיסקלי הראשון על שער חליפין של 110 יאן לדולר ו-132 יאן לאירו. ברבעון המקביל אשתקד היה שער החליפין של היאן 119 יאן לדולר ו-135 יאן לאירו. על פי חישובי בנק קרדיט סוויס פירסט בוסטון, צונח רווחה השנתי של טויוטה ב-20 מיליארד יאן עם כל עליה בסך 1 יאן בשער החליפין של היאן לעומת הדולר.