הותר לפרסום: ערבי-ישראלי היה שותף לתכנון הפיגוע בקפה "קפית"

זאהר עלי, תושב הכפר כאוכב בגליל התחתון, העובד כמורה בבית צפפה בירושלים ולומד באוניברסיטה העברית נעצר באמצע חודש יולי

היום הותר לפרסום על מעצרו באמצע חודש יולי של ערבי ישראלי, זאהר עלי, תושב הכפר כאוכב בגליל התחתון, העובד כמורה בבית צפפה בירושלים ולומד באוניברסיטה העברית לתואר שני במתמטיקה.

חקירה בטחונית מתנהלת נגדו מזה זמן במרחב גליל, בשיתוף עם השב"כ.

זאהר נעצר בעקבות מעצר חוליית טרור בירושלים, שניסתה לבצע פיגוע בבית הקפה קפית, אך המטען לא התפוצץ. חברי החוליה נעצרו והפלילו את החשוד. החשוד הודה כי חבר עם אדם נוסף, נאיל גלאד, תושב ירושלים, שגייס אותו לפעילות בתנועה החמאס והשנים חיפשו מקום מתאים לביצוע פיגוע בבירה. זאהר הציע בית קפה ליד האוניברסיטה בהר הצופים, אך לאחר שנאיל בחן את המקום, שלל אותו מאחר ולטענתו, המקום חולק לשני חלקים ואין בו מספיק מבקרים.

זאהר הציע לבצע פיגוע בקו 4א, מהסיבות שקו זה תמיד מלא וגם התחנות מלאות. הוא לקח את נאיל למסלול הקו ובשכונת בר-אילן הראה לו את התחנה, שלדעתו כדאי ששם יהיה פיגוע. נאיל התלהב מהרעיון, אך אמר כי הממונים עליו מעדיפים בתי קפה ומקומות סטטיים, כי בפיגוע באוטובוס פוגעים באנשים פשוטים ומיד לאחר הפיגוע מנקים את הזירה ואחרי כמה ימים הכל נשכח. לעומת זאת, בפיגוע בבית קפה, פוגעים בשכבת אוכלוסיה גבוהה יותר והפיגוע נמצא על סדר היום ימים ארוכים.

לאחר מכן, זאהר לקח את נאיל למסעדה מול מלון המלך שלמה בירושלים. המקום היה הומה אדם ומצא חן בעיני נאיל. השנים ביקרו במקום מספר פעמים, וזאהר האמין כי שם יתרחש הפיגוע. לדברי זאהר, הפיגוע הוא נקמה על חיסולם של שייח יאסין וד"ר רנטיסי וכחלק מהלחימה של החמאס נגד מדינת ישראל.

בתאריך ה-7.7 ביקר נאיל את זאהר בביתו בכפר כאוכב ובמהלך סיור באיזור, הראה לו זאהר מתקן בטחוני בגליל, ואמר לו כי במפעל זה עובדים אנשי בטחון. הוא הציע לו לפגוע בעובדי המתקן, ואף לבצע פיגוע ירי באוטובוסים המובילים את העובדים. בנוסף, הציע לו פיגוע בצומת גולני, בטענה כי יש שם הרבה חיילים.

לאחר שהפיגוע בירושלים נכשל, התקשר נאיל לזאהר ואמר לו "כי הגבינה היתה מקולקלת". הכוונה היתה שהמטען לא התפוצץ מאחר והיה מקולקל. החשוד שיחזר את מעשיו בירושלים ובגליל, החשדות נגדו הם: מגע עם סוכן זר, סיוע לאויב בעת לחימה ותכנון פיגועים. כבר ביום א' הקרוב יוגש כתב אישום נגדו.