בקוקה-קולה נערכים לקבל את טרה: חתמה הסכם קיבוצי חדש עם העובדים

לפי ההסכם, יקבלו העובדים מענק חד-פעמי של 40% בגין העברת החברה וכן תוספת שכר של 2.2%

הסכם קיבוצי, המסדיר את זכויות עובדי טרה בעקבות רכישת החברה על ידי קוקה-קולה, נחתם אתמול (ג`) בין החברה המרכזית ליצור משקאות קלים להסתדרות, שיוצגה על ידי עו"ד רענן שקדי.

קיום ההסכם הקיבוצי החדש מותלה בהשלמת עסקת המכר של טרה, שחייבת להתבצע עד 31 בדצמבר 2004.

ההסכם החדש חל על 315 עובדים הכלולים בהסכם הקיבוצי הקודם, ותוקפו עד 31 בדצמבר 2005. מילקו (החברה החדשה שתוקם) התחייבה לא לפגוע במכלול זכויות העובדים ונציגותם מכוח ההסכם הקודם, שנחתם בחברה בדצמבר 2000.

לפי ההסכם החדש, יקבלו העובדים בגין העברת טרה למילקו מענק מיוחד בשיעור של 40% משכרם החודשי. בנוסף יקבלו העובדים תוספת שכר חודשית של 2.2% וכן תשלום שקלי של 100 שקל בחודש.

בהסכם מתחייבת מילקו לא לפטר עובדים ללא הסכמת הוועד. אם עובד יפוטר בהסכמה - הוא יהיה זכאי למענק פרישה מיוחד השווה ל-7.5 ימי הודעה מוקדמת לכל שנה,, בנוסף לימי הודעה מוקדמת הקבועים בחוק. כן יהיה זכאי לפיצויי פרישה מוגדלים וחבילת תנאי פרישה נוספים, בהתאם להסכם בין הוועד להנהלה.

מילקו גם התחייבה לא להעביר את המחלבה לאתר אחר במשך תקופה של שנתיים לפחות. אם לאחר מכן תחליט על העתקה, היא תודיע על כך לנציגות העובדים במועד שבו יחלו עבודת הבינוי באתר החדש.

אם מילקו תרצה להעביר את מרכז ההפצה או את המשרדים של טרה למקום אחר, יחלו הצדדים במו"מ לעניין סדרי העבודה באתרים החדשים תוך 30 יום לאחר חתימה ההסכם הקיבוצי.

עוד נקבע בהסכם, כי עובדים חדשים ייקלטו במילקו בהתאם להסכמים הקיבוציים, וכי עובדי קבלן וכ"א יועסקו רק לתפקידים זמניים או לתקופות קצובות. מגבלות העסקת עובדים בחוזים אישיים יהיו בהתאם להסכם הקיבוצי.

ההסתדרות והעובדים הסכימו לקיים שקט תעשייתי, למעט בנושאים הקשורים להעברת המחלבה, לדרישות כלכליות חדשות שיועלו לאחר ינואר 2006 או בעת שביתה ארצית של ההסתדרות.