כלל תיירות חתמה על הסכם למיזוג דיזנהוייז ויוניתורס; תחזיק 70% מהמניות

כלל תיירות, נמחקה לאחרונה מהמסחר לאחר שצברה הפסד של יותר מ- 120 מיליון שקל בשנים האחרונות

כלל תיירות מקבוצת אי.די.בי והבעלים של חברת התיירות יוניתורס, שמואל מרום, חתמו היום על הסכם למיזוג פעילויות בתחומי התיירות והנסיעות. כלל תיירות, באמצעות החברה הבת דיזנהוייז (שלתוכה תמוזג יוניתורס) תחזיק 70% מהחברה הממוזגת. מדובר באחד המיזוגים הגדולים ביותר בענף התיירות, הסובל מהפסדים כבדים בשנים האחרונות.

עם השלמת המיזוג יהיו לחברה הממוזגת עשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ שיטפלו בתחום הנסיעות העסקיות ובתחום נסיעות הפנאי. הערכות הן כי מחזור המכירות המצרפי של החברה יסתכם, בשנת 2004 ביותר מ-200 מיליון דולר. ליאור חנס משמש כיו"ר כלל תיירות ומרום יהפוך לסגנו.

פעילותה של קבוצת כלל תיירות בתחומי התיירות והנסיעות מבוצעת באמצעות חברת דיזנהויז, הינה מקמעונאיות התיירות והנסיעות הותיקות והמובילות בארץ. לחברה פריסה של 23 משרדי נסיעות ברחבי הארץ, 13 שלוחות במפעלים וחברות וארבע שלוחות בקיבוצים.

יוניתורס הינה חברה פרטית שהיתה בבעלותו המלאה של מרום. החברה פעילה בתחום התיירות היוצאת הקמעונאית. לחברה שישה סניפים ושש שלוחות בחברות. בנוסף, פועלת יוניתורס בתחום התיירות הנכנסת (קבוצות, משלחות, כנסים ובודדים), בעיקר מארה"ב.

לדברי חנס, "מיזוג דיזנהויז ויוניתורס הוא ביטוי נוסף לשאיפתנו להשגת מובילות בתחום התיירות והנסיעות. אין לי ספק, כי החברה הממוזגת תאפשר אספקת שירות טוב ואטרקטיבי יותר ללקוחותיה, הכולל סל מוצרים מגוון, ברמת שירות גבוהה וחדשנות טכנולוגית".

אי.די.בי מחקה את מניות כלל תיירות מהמסחר בבורסה במהלך הרבעון הראשון של 2004. לכלל תיירות חובות בהיקף של 370 מיליון שקל וערב מחיקתה מהמסחר היתה נתונה בקשיים תזרימיים ולא עמדה בקובננטס של הבנקים ביחס לחלק מהאשראי המממן את פעילותה.

ועל פי ההערכות העדיפו ראשי אי.די.בי להשיג עבורה הסדר חובות הרחק מעיני הציבור. הצעת הרכש שיקפה שווי של כ-40 מיליון שקל לכלל תיירות, בדומה להון העצמי של החברה הפועלת בתחומי התיירות והמלונאות.