ועדי שכונות בבת ים וחולון עתרו נגד פתיחת נתיבי איילון דרום

מבקשים משר התחבורה למנוע פתיחת הקטע קוממיות-יוסטפל

ראשי ועדי השכונות של בת ים וחולון עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לתת צו ביניים המורה לא לפתוח לתנועה את נתיבי איילון דרום, עד השלמת המיגון האקוסטי הכולל הקמת קירות מגן, גשרים להולכי רגל, שיקוע הדרך וציפויה באספלט שקט. כן דורשים הוועדים לא לפתוח את הכביש עד השלמת גשר התנאים בקרית מיכה והתאמתו למעבר לנכים, לנשים עם עגלות ילדים, לילדים עם אופניים ולאוכלוסיה קשישה.

על העתירה חתומים ראשי הוועדים של רמת הנשיא, רמת יוסף וניצנה בבת ים, וג'סי כהן, נאות רחל, הערבה, קרית מיכה ותל גיבורים בחולון, וכן תושבים נוספים. בשם הוועדים עתר עו"ד יוסף גרוסמן והמשיבים הם משרד התחבורה, נתיבי איילון ועיריות חולון ובת ים.

לטענת חברת נתיבי איילון, שלא הגישה עדיין כתב הגנה, השלמת הקטע החסר בין מחלף קוממיות וצומת יוספטל ופתיחת הכביש לתנועה רצופה, יקלו על תושבי בת ים וחולון בגלל קיצור זמני הנסיעה, וימנעו הפסדי זמן ומטרדי רעש, זיהום אוויר ותאונות דרכים, הנגרמים ברחובות הפנימיים, המהווים היום תחליף לקטע החסר.

החברה אומרת, שהיא נערכת לשינוי התוואי של קטע יוספטל-וולפסון על פי התב"ע החדשה, כולל שיקוע צומת יוספטל, הקמת קירות אקוסטיים וציפוי באספלט שקט, אלא שגם אם הפרוייקט יתחיל ב-1999, במידה ויתוקצב, הוא יימשך 5 שנים, ובינתיים יש לפתוח את נתיבי איילון דרום לתנועה רצופה.

ועדי התושבים של שכונות בת וחולון שיגרו גם פנייה לשר התחבורה, שאול יהלום, ובה בקשה למנוע את פתיחת קטע קוממיות-יוספטל בכביש נתיבי איילון דרום בחודש יוני, כמתוכנן, עד שלא יוקמו המחלפים המשוקעים בצמתים יוספטל ודב הוז, המיגון האקוסטי וציפוי הכביש באספלט שקט.

לטענת התושבים, הגורמים ההנדסיים בעיריית חולון בדעה, שפתיחה של איילון דרום לתנועה רצופה במצב זה, ללא תתרום לבעיות התחבורה של גוש דן ולעומת זאת תחריף את הבעיות באזורים רבים בערים בת ים וחולון.

ל"גלובס" נודע, כי שר התחבורה, שאול יהלום, עדיין לא ענה לתושבים על מכתבם. יהלום גם לא הגיב לפניית "גלובס" בנושא.«« ועדי שכונות בבת ים וחולון עתרו נגד פתיחת נתיבי איילון דרום « מבקשים משר התחבורה למנוע פתיחת הקטע קוממיות-יוסטפל