הוארך בחמישה ימים מעצרו של החשוד המרכזי בפרשת הונאת המזגנים

לפי החשד, הגיש הצהרה כוזבת ברשומונים למכס ובכך התחמק מתשלומי מס קנייה בייבוא

בית משפט השלום בתל אביב הורה אתמול (א`) להאריך בחמישה ימים את מעצרו של ניצן עוז, אחד המנהלים של קבוצת היטק (2004), יצרני מיזוג אוויר. עוז הוא החשוד המרכזי בפרשת ההתחמקות מתשלום מכס ומס קנייה בייבוא של מזגנים מסין.

בבקשת המעצר נטען, כי החשוד, באמצעות החברה העוסקת בייבוא ושיווק של מזגנים לשוק הפרטי, ייבא אלפי מזגנים מספק בסין, תוך הגשת הצהרה כוזבת ברשומונים שהוגשו למכס ובכך התחמק מתשלומי מס קנייה בייבוא.

לדברי החוקרים, נתפסו מסמכי ייבוא שונים, המחזקים את החשד נגד עוז, שעמד מאחורי כל הפעילות של ייבוא המזגנים מול חברת המימון, חברת העמילות מכס - שהצהירה הצהרות כוזבות למכס, ומול הלקוחות הגדולים של קבוצת היטק יצרני מיזוג אוויר.

החוקרים, רונן בן-משה ויצחק אלקלאי, ציינו, כי לפני שבועיים הוגש למכס רשומון ייבוא של בקשה לשחרור 14 מכולות, שהכילו 3,700 מזגנים על שם קבוצת היטק. גם בעיסקה זו הוצג מצג שווא, כאילו יש במכולות חלקי מזגנים - הפטורים ממס קנייה. לדבריהם, מכולות אלו מהוות חלק מעיסקת ענק של עוד כ-50 מכולות, הממתינות לשחרור בנמל עם פריטים דומים.

סנגורו של החשוד כפר בחשדות נגד מרשו, וטען כי לא מתקיימת אף אחת מעילות המעצר.

השופט צבי דותן ציין בהחלטתו, כי מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת, המצויה רק בראשיתה ויש לאפשר לקיימה ללא הפרעה או שיבוש.

דותן ציין, כי החשוד בחר לשמור על זכות השתיקה - דבר המקשה על החקירה ואולי גורם להתארכותה. לדבריו, שחרור החשוד עלול לאפשר תיאום גרסאות ושיבוש החקירה. (מעצרים 18397/04).