אגף המכס מערער לבית המשפט על סיווג האימובילייזר

טוען: כשם שלא נהוג להתייחס למפסק האורות בבית כאל מנעול חשמלי לאורות - כך אין להתייחס לאימובילייזר כאל מנעול חשמלי לרכב

אגף המכס ומע"מ הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א ערעור על פסק דינו החלקי של בית משפט השלום בת"א, לפיו סיווג את האימובילייזר (משבת לרכב מנועי) לפי הגדרה של מנעול.

בפסק הדין דחה בית משפט השלום את עמדת אגף המכס לגבי סיווג האימובילייזר וקיבל את עמדתן של חברות א.ד.י מערכות סטריאו ואזעקות לרכב ולביא ציון הפצת סטריאו לרכב, שטענו כי יש לסווג את האימובילייזר שיובא על ידן לישראל כאמצעי לנעילה, ולחייב את המכס להשיב להן את סכומי הודעות הגירעון בגדרן חוייבו במיסי קנייה בגין רשמוני הייבוא שהותרו.

בערעור טוען אגף המכס, כי טעה בית משפט השלום כאשר לא קיבל את עמדתו לפיה מהותו וטיבו של האימובילייזר הוא אביזר לרכב מנועי המבצע חיבורים וניתוקים אוטומטיים בזרם החשמל המוזרם דרך מעגלים חשמליים למערכות ההצתה והתנעה ולמשאבת הדלק ברכב.

לטענת אגף המכס האימובילייזר איננו מנעול והדמיית פעולתו לפעולתו של מנעול איננה סבירה מאחר וכשם שאין זה נהוג להתייחס למפסק חשמלי לכיבוי או הדלקת האורות בבית שפעולתו דומה לפעולת האימובילייזר כאל מנעול חשמלי לאורות כך אין כל בסיס להתייחס לאימובילייזר כאל מנעול חשמלי לרכב. עוד נאמר בערעור כי אין כל קשר בין האימובילייזר לבין מערכת הבלימה או מערכת האיתות של הרכב והוא אינו יכול כלל להיחשב כמנעול רכב מנועי.

אשר על כן מבקש אגף המכס מבית המשפט לקבל את הערעור ולבטל את פסק הדין החלקי של בית משפט השלום באשר לסיווג האימובילייזר ולקבוע את הסיווג בהתאם לעמדת אגף המכס, דהיינו אביזר לרכב מנועי המבצע חיבורים וניתוקים של מעגלים חשמליים.

ע.א 2916/04