יוסי אולמרט, אחיו של השר אולמרט, עזב את הארץ בגלל חובות של מיליוני שקלים

החובות - בגין עסקי נדל"ן; אחיו - ובהם השר אהוד אולמרט - העניקו לו הלוואות וערבו לחלק מחובותיו

המזרחן והפעיל הפוליטי ד"ר יוסי אולמרט עזב לאחרונה את הארץ בניסיון למצוא מקורות הכנסה בארה"ב, לאחר שהסתבך בחובות בהיקף של מיליוני שקלים, חלקם לבנקים. כך חשף הבוקר (ג`) "גלי צה"ל".

אולמרט היה בעבר מרצה באוניברסיטת ת"א, שם התמחה בענייני לבנון. הוא גם פרשן כדורגל בקול ישראל והיה דובר בית"ר ירושלים בתקופה בה נשלטה בידי גד זאבי. יוסי אולמרט הוא אחיהם של השר אהוד אולמרט; תא"ל (מיל.) ירמי אולמרט, יו"ר איגוד הכדורסל ולשעבר ראש מועצת גבעת שמואל; ואיש העסקים עמרם אולמרט.

בעבר ניסה אולמרט להתמודד, בלא הצלחה, בפריימריס של הליכוד ובבחירות לעיריית רעננה. עורך דינו, אלי זוהר, אמר ל"גלובס", כי חלק מחובותיו של אולמרט נובעים ממסעות הבחירות הכושלים הללו.

זוהר הוסיף, כי רוב החובות נוצרו כתוצאה משתי יוזמות של משקיעי חוץ בתחום הנדל"ן בישראל, אשר לא עלו יפה. לדברי זוהר, אולמרט השקיע ביוזמות אלו שעות רבות של עבודה, בין היתר על חשבון עבודתו האקדמית, וכאשר בוטלו ההשקעות - הוא נותר בחובות בגין העבודה שביצע.

זוהר הדגיש, כי מקורם של כל החובות בפעילות עסקית ופוליטית לגיטימית. עם זאת, הוא אישר שחלק מחובותיו של אולמרט הועברו בידי הנושים המקוריים לגורמים בשוק האפור, מצב שיצר "תחושה של איום" מבחינת אולמרט.

לדברי זוהר, אולמרט מנסה כעת ליצור לעצמו מקורות מחיה קבועים בארה"ב - כמזרחן, כפשרן וכמרצה על ישראל. "אין לו כרגע מקור הכנסה קבוע בישראל, ומי שמופעלים עליו לחצים אינו יכול להתפנות בראש שקט למציאת מקורות כאלו", הוסיף זוהר.

בתשובה לשאלה אמר זוהר, כי שלושת האחים - אהוד, ירמי ועמרם אולמרט - העניקו ליוסי אולמרט הלוואות ואף ערבו לחלק מחובותיו, "כל אחד כפי יכולתו". הוא הדגיש: "עד עכשיו לא פנו לאיש מהם, אבל אם יפנו - החוב ייפרע".

זוהר הדגיש, כי משפחתו של אולמרט נותרה בארץ, ואין כוונה שהיא תצטרף אליו - אלא להיפך: בכוונתו לחזור ארצה. זוהר הוסיף: "אם שמו לא היה אולמרט, הוא לא היה מעניין איש. יש עוד 20 אלף איש במצב דומה בישראל".

עד כה לא החלו הליכים משפטיים נגד אולמרט. עו"ד רונן מטלון מרכז את הפעילות מול הנושים ויטפל בהליכים, אם וכאשר יהיו כאלו. לדברי זוהר, אולמרט אינו מתכוון להכריז על עצמו כפושט רגל.