ורטהיימר: "טכנולוגיית להבים ופראט אנד וויטני האמריקנית יקימו מפעלים משותפים"

"לייצור חלקים נוספים למנועי מטוסים - כל מפעל יוקם בהשקעת מינימום של 50 מיליון ד'"

חברת טכנולוגיית להבים וחברת פראט אנד וויטני האמריקנית, סיכמו על הקמת מספר מפעלים משותפים בישראל ובעולם, לייצור חלקים נוספים למנועי מטוסים. כל מפעל יוקם בהשקעה מינימלית בסך 50 מיליון דולר, עם פוטנציאל להגיע ל-100 מיליון דולר. כך אמר היום (ג') ל"גלובס" איתן ורטהיימר.

משפחת ורטהיימר וחברת פראט אנד וויטני שותפות במפעל טכנולוגיית להבים, ובמפעל נוסף בסין. בבעלות החברה האמריקנית גם מפעל חישולי כרמל, והיא רוכשת %50 מהייצור של מפעלי בית שמש.

"הגענו להיקף ייצור של 240 מיליון דולר בשנה, והתכנון הוא להכפיל אותו תוך 5 שנים", ציין ורטהיימר. על הרחבת שיתוף הפעולה סוכם בעת ביקור נשיא פראט אנד וויטני בישראל, לפני מספר ימים.

"הביקור פתח שלב חדש ומעניין בשיתוף הפעולה בין החברות", ציין ורטהיימר, שסרב לפרט כמה מפעלים נוספים יוקמו. בישראל יוקמו המפעלים ככל הנראה באיזורי עדיפות לאומית א'. בחו"ל יוקמו חלק מהמפעלים קרוב ללקוחות, בכלל זה בארה"ב, באירופה ובאסיה.

במקביל, נמצאת חברת ישקר, שבבעלות משפחת ורטהיימר, בשלב סופי של רכישת חלק ממפעל בדרום קוריאה, בהשקעה של 130-120 מיליון דולר. ורטהיימר מסר, כי אתמול והיום יצאו צוותים של ישקר לדרום קוריאה להשלמת המגעים, לאחר שההסכמים הושלמו.

במסגרת העיסקה תרכוש ישקר חלק מחברת קיי.טי.סי. על השלמת העיסקה מבחינה טכנית, מעיבה התפרקותה של חברת האם, קיופונג. ורטהיימר ציין, כי ישקר תנסה להשלים את העיסקה עם חברת האם, לפני העברתה למפרק. העיסקה צפויה להסתיים ביומיים הקרובים.

ישקר תרכוש את הנכסים הריאליים והידע של החברה, בכלל זה מפעל לייצור אבקות מתכת. בעיית העובדים, שהשביתו את המיפעל, ושבגללה הקפיאה ישקר את המגעים לפני כחודש, נפתרה. בעקבות התערבותה של ישקר שולמו לעובדים הפיצויים, והם צפויים להיקלט מחדש תחת הנהלת ישקר. "העיסקה תרחיב את הבסיס של החברה באסיה, כמרכז שיווקי וייצורי", ציין ורטהיימר.« מאת אורה קורן « ורטהיימר: "טכנולוגיית להבים ופראט אנד וויטני האמריקנית יקימו מפעלים משותפים" « "לייצור חלקים נוספים למנועי מטוסים - כל מפעל יוקם בהשקעת מינימום של 50 מיליון ד'"