צו מניעה נגד האוניברסיטה העברית שלא להתקשר בהסכם לביצוע עבודות פינוי אשפה

לטענת התובעת, הנתבעת אינה מאפשרת לה לעיין במסמך הקשור למכרז לביצוע העבודות, ומפרה בכך את חובתה מתוקף היותה גוף ציבורי

בית המשפט המחוזי בת"א הוציא היום (א') צו מניעה ארעי נגד האוניברסיטה העברית בירושלים, המונע ממנה להתקשר בהסכם לביצוע עבודות לפינוי אשפה בקמפוס רחובות. בכך נעתר בית המשפט לבקשת חברת י.ע.ז. חברה לבנייה ופיתוח, שיוצגה על ידי משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן. המבקשת טענה כי השתתפה במכרז של האוניברסיטה, והאוניברסיטה הודיעה לה לאחרונה כי לא זכתה במכרז.

לטענת המבקשת, באופן תמוה ומעורר חשד מסרבת מאז האוניברסיטה, שהינה גוף ציבורי, לאפשר לה לעיין ולו במסמך אחד הקשור לבחירת החברה שזכתה במכרז, חברת פי.אס.אי. אקולוגיה. עוד נטען כי האוניברסיטה אינה מאפשרת למבקשת לעיין בפרוטוקולים ובהחלטות של ועדת המכרזים. לפיכך טוענת המבקשת, כי בכך מנסה האוניברסיטה לסכל כל בדיקה של קיום החובות המוטלות עליה מתוקף היותה גוף ציבורי במסגרת עריכת מכרז, ומנסה להסתיר ככל הנראה אי סדרים או אי קיום העקרונות המחייבים אותה על פי דיני המכרזים.

מהבקשה עולה כי החברה שזכתה במכרז, העמידה הצעה של כ-106 שקלים לכל פינוי.

האוניברסיטה השיבה למבקשת, כי חובת גילוי המסמכים המבוקשים על ידה אינה חלה על פרוטוקולים פנימיים של האוניברסיטה, וכי מסירת שם הזוכה ופרטי ההצעה הזוכה נמסרו למבקשת, ולכן האוניברסיטה סבורה שמידע זה צריך לספק את המבקשת.

בית המשפט הורה להוציא צו מניעה ארעי המונע מהאוניברסיטה להתקשר בשלב זה לביצוע המכרז, וכן ביקש מהאוניברסיטה להגיב בתוך 15 יום.

טרם הוגשה תגובת האוניברסיטה לבית המשפט. (ה.פ. 1110/04).