המניות של אגפא-גווארט, אחת החברות הוותיקות ביותר בענף הצילום , זינקו שלשום ב-13% בעקבות ההודעה של החברה הבלגית כי היא מוכרת את החטיבה הצרכנית הבלתי רווחית של המערכות וסרטי הצילום שלה ב- 175.5 מיליון אירו, להנהלת החטיבה, המגובה על ידי חברות הון הסיכון האמריקניות אברמס קפיטל והייפילדס קפיטל.
החטיבה הצרכנית של אגפא ניצבה בשנים האחרונות בפני תחרות גוברת מצד מתחרות כמו איסטמן קודק האמריקנית ופוג'י פוטו פילם היפאנית, בנוסף למגמה של מעבר הצרכנים ממוצרי צילום מסורתיים למוצרים דיגיטליים.
בעקבות המכירה רשמה אגפא הפסד לא במזומנים של 430 מיליון אירו, וכתוצאה מכך היא דיווחה על הפסד נקי של 255 מיליון אירו ברבעון השני של השנה, בהשוואה לרווח נקי של 60 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ללא המכירה של החטיבה הצרכנית היתה אגפא יכולה להציג רווח נקי של 36 מיליון לרבעון. סך המכירות של אגפא ירד ברבעון השני ב-8.3% ל-1.006 מיליארד אירו.
החטיבה הצרכנית דיווחה הפסד תפעולי של 10.7 מיליון אירו לרבעון החולף בהשוואה להפסד של 3.5 מיליון ברבעון השני של 2003. מכירותיה צנחו בתקופת ההשוואה ב-17% ל-208 מיליון אירו. אגפא ערכה מספר ארגונים-מחדש של החטיבה הצרכנית בניסיון להבריא אותה. שליש מ-32 מיליון אירו שהשקיעה החברה ברה ארגון במחצית הראשונה של השנה הוקצו לחטיבה זו, אך ניסיונות אלה לא צלחו.
מנכ"ל אגפא, לודו וורהובן, אמר בהקשר זה כי המכירה "תאפשר לאלפא להתמקד בליבת שוקי הצמיחה שלה במערכות גרפיקה והדמיה רפואית, ההופכות במהירות לדיגיטליות".
וורהובן הזהיר כי תוצאות המחצית השניה של השנה ייפגעו מהוצאות מוגברות על רה-ארגון , כשעל החברה לרשום עוד 88 מיליון אירו מן הסכום של 120 מיליון אירו שהוקצב כבר למטרה זו. הוא לא פירש אם השיפור הצפוי במכירות ובשולי הרווח יספיק לשם כך.
מנהלי חטיבה הצרכנית, שתיקרא אגפאפוטו, אמורים לשלם את מחיר הרכישה בארבע השנים הבאות באמצעות הלוואות שתעניק להם חברת האם אגפא. אנליסטים בבריסל מעריכים את המכירה כעסקה טובה לאגפא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.