עתירה לבג"ץ נגד העלאת תעריפי הארנונה בת"א

העותרים, בעלי בניינים ברחוב דרך יפו ובשדרות רוטשילד, טוענים כי הצו מבטל את ההתחשבות בסוג הבניין, את ההנחה למרתפים ומשנה באופן מהותי את תעריף המחסנים

עתירה לבג"ץ הוגשה היום (א'), בבקשה לבטל את החלטת עיריית ת"א לעניין העלאת תעריפי הארנונה. העותרים, בעלי בניינים ברחוב דרך יפו ובשדרות רוטשילד, טוענים כי צו המיסים 2004-2001 משנה באופן מהותי את תעריפי הארנונה השונים, ובין היתר מבטל את ההתחשבות בסוג הבניין, את ההנחה למרתפים ומשנה באופן מהותי את תעריף המחסנים.

בעתירה מבקשים בעלי הנכסים להוציא צו שיורה על ביטול צו המיסים, וזאת בנימוק כי הצו להעלאת מיסי ארנונה בת"א בטל משום שלא פורסם ברשומות ומשום שהופעל שיקול דעת בלתי סביר.

הטלת תוספת לארנונה, לדעת העותרים, אינה צעד שגרתי, ולכן קובע החוק כללים מיוחדים ומחמירים. עיריית ת"א ביצעה רפורמה בארנונה שיש לה השפעה משמעותית על תעריפי אלפי נכסים בעיר.

העותרים טוענים, כי ראוי היה שעיריית ת"א תכלכל את תקציבה בצורה טובה, ולא על גבם של התושבים. העותרים טוענים, באמצעות עו"ד גיא וינברג, כי הרפורמה בתעריפי הארנונה הביאה לגידול משמעותי במחירי הארנונה.

כך למשל, תעריף של חנות ברח' בית הבד התייקר ב-34%, מ-203 שקל למ"ר ל-272 שקל למ"ר. תעריפי הארנונה החדשים מהווים כמחצית מדמי השכירות, וזוהי למעשה הפקעה של המקרקעין מידי בעליהן. (בג"ץ 7712/04).