מועצת הרשות השנייה תדון השבוע בהורדת תוכנית הנוער אקזיט

זאת בעקבות דרישת חבר המועצה ניסן שריפי, לאחר שהמנחה עופר שכטר חשף ישבנו בשידור

מועצת הרשות השנייה תדון בישיבתה ביום ה' השבוע באפשרות להורות לערוץ 10 להסיר מלוח המשדרים שלו את התוכנית אקזיט.

הנושא יעמוד לדיון לאחר מכתב ששלח חבר המועצה עו"ד ניסן שריפי, ליו"ר המועצה, מנשה סמירה, בו הוא דורש להעלות את הנושא בדחיפות בישיבת המועצה הקרובה, ולדון בהצעתו להוריד לאלתר את שידורי התכנית מלוח המשדרים. זאת, תוך התראה בפני הערוץ, שאם לא ייעשה כן הוא יהיה חשוף לסנקציות קשות מצד הרשות.

"לאחרונה", כותב שריפי במכתבו, "כנראה עם התרת הרסן מצד הרשות השנייה, הפכה התוכנית אקזיט לתוכנית המתאימה אולי לערוץ נישה כמו פלייבוי, ולא לערוץ ברודקאסט. הטינופת המשודרת בימים אלה בתוכנית זאת, המיועדת לנוער הישראלי ועולה על המרקע בשעות אחה"צ המוקדמות, ראויה לטיפול מיידי דחוף ואינטנסיבי מצדנו".

זעמו של שריפי יצא בעיקר על התוכניות האחרונות, כאשר באחת חשף המנחה עופר שכטר את ישבנו, ובאחרת הוצג בחור מכוסה עיניים הבוחר בחורה המתאימה לו על-פי חוש המישוש.

"בימים האחרונים" כותב שריפי, "קיבלתי פניות מעשרות הורים מודאגים, הנאלצים להטיל צנזורה על ילדיהם למול ערוץ שידור ממלכתי, וזאת בשל התכנים הירודים הבאים לידי ביטוי בתוכנית".

"אדרבה", הוא מוסיף, "אם יוצרי התוכנית בטוחים בנחיצותה, יעבירוה לערוץ כבלים כלשהו, ואז רק הרוצה מראש לראות ולשמוע את ההבלים והגסויות שבה יפנה אל הערוץ המתאים. בערוץ ברודקאסט ארצי אין מקום לתוכנית כזאת" כתב.

סמירה מסר בתגובה, כי ביום חמישי במהלך הדיון של מועצת הרשות יתקיים דיון לגבי התוכנית אקזיט, נוכח ביקורת של חברי מועצה וגורמים שונים על רמתה של התוכנית, והמסרים הבעייתיים שלה. סמירה הוסיף, כי כמו כן במסגרת פגישתו עם מנכ"ל ערוץ 10, ניר למפרט, היום אחה"צ יעלה את הנושא. *