חבר בעמותת חסידי חב"ד: קבוצות בעמותה מאשימות זו את זו בזיופים ובמחטפים

חבר בעמותה טוען בביהמ"ש, כי בעמותה קיים "תוהו ובוהו" עקב פעילותן הסותרת של 2 הקבוצות היריבות

יוסף בלוי מקריית מלאכי חבר בעמותת "אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה", טוען, כי בעמותה קיים תוהו ובוהו מוחלט וקיימות בעמותה שתי קבוצות, האחת בראשותו יוסף אהרונוב והשנייה בראשותו של הרב משה אשכנזי, המאשימות זו את זו בזיופים ובמחטפים.

בלוי פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר על קיומה של אסיפה כללית שלא מן המניין, האמורה להתקיים מחר (ה`). עוד ביקש בלוי צו מניעה זמני, האוסר על העמותה לכנס את האסיפה הכללית ולהחליט על שינוים בתקנון, וכן צו האוסר על רשם העמותות לאשר שינוי בתקנון העמותה או כל החלטה אחרת שלה.

לדבריו, אהרונוב פרסם בשבוע שעבר, בבהילות רבה, הודעה על קיומה של אסיפה כללית שלא מן המניין ב-2 בספטמבר. וזאת, עוד לפני קיום ישיבת בית המשפט ב-7 בספטמבר. לטענתו מדובר בניסיון חסר תום לב לשינוי המצב הקיים בעמותה טרם הדיון בביהמ"ש.

בעתירתו הוא מבקש להקפיא את החלטות העמותה מהאסיפה הכללית, שהתקיימה ב-13 ביולי. לדבריו, נמנע ממנו פיזית להיכנס לאסיפה זו.

בפנייתו טען בלוי, כי בעמותה קיים תוהו ובוהו מוחלט בכל הנוגע לכינוס האסיפות הכלליות, רשימת חברי העמותה, מורשי החתימה והרכב מוסדותיה.

לדבריו, אין בין שתי הקבוצות הסכמה בדבר הרכב מוסדות העמותה. כל קבוצה בחרה באסיפה הכללית את ועד העמותה ואין אף חבר מוסכם על שתי הקבוצות כחבר ועד.

בנוסף, בעמותה מכהנים במקביל שני ועדי העמותה, כאשר כל ועד מקיים ישיבות, מדווח עליהן לרשם העמותות ומכריז על הוועד השני כחסר כל תוקף וכי החלטותיו בטלות. בהתאם לאמור, ממנים הוועדים במקביל - ובאופן סותר לחלוטין - את מורשי החתימה בעמותה. גם בדבר רשימת חברי העמותה אין הסכמה בין הקבוצות, וכל קבוצה קבעה באסיפה הכללית שכינסה את רשימת חברי העמותה - לשיטתה.

לדבריו, הקבוצות חלוקות אף בשאלה מהו תקנון העמותה. קבוצה אחת טוענת, כי התקבלה החלטה לשינוי התקנון, בעוד שקבוצה שנייה החליטה באסיפה הכללית, כי אין כל תוקף לניסיון השינוי.

עוד טוען בלוי, כי כל קבוצה בחרה ועדת ביקורת משלה, כאשר קבוצה אחת מינתה רו"ח כוועדת ביקורת, והקבוצה השנייה בחרה שני חברים כוועדת ביקורת. שתי הקבוצות דיווחו במקביל לרשם העמותות על החלטות שונות והפוכות, שהתקבלו באסיפה כללית מיום 27 ביולי.

לדברי בלוי, אם לא יינתן צו מניעה זמני כמבוקש, תוכל קבוצת החברים המנסים להשתלט על העמותה להשתלט אף על נכסיה, ולעשות מעשים בלתי הפיכים.

הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד נדחתה. (ה.פ. 1016/04).