שרון ומופז הורו להאיץ את עבודות תיכנון והוצאת המכרזים בקטע הגדר הדרומי

הערכת גורמי הביטחון: בעקבות הצלחת הפיגוע הכפול אתמול בבאר-שבע, ינסו ארגוני המחבלים להאיץ את הפיגועים בבאר-שבע ובאזור הנגב

ראש הממשלה, אריאל שרון ושר הביטחון, שאול מופז, הינחו את מינהלת הגדר, האחראית על הקמת גדר הביטחון, להאיץ את עבודות התכנון והוצאת המכרזים בקטע הדרומי של גדר הביטחון. כך נודע ל"גלובס".

ההוראה על האצת הליכי התכנון והוצאת המכרזים , יצאה בעקבות הערכת גורמי ביטחון, כי בעקבות הצלחת הפיגוע הכפול אתמול בבאר-שבע, ינסו ארגוני המחבלים להאיץ את הפיגועים בבאר-שבע ובאיזור הנגב.

בחודשים האחרונים נעשו פניות רבות של נבחרי ציבור בבאר-שבע והנגב לשר הביטחון ולראש הממשלה, להאיץ את עבודות התכנון וההקמה של הגדר בקטע הדרומי. זאת, לאור ההערכה, כי בעקבות בניית הקטע הצפוני של גדר הביטחון והקטע המרכזי, המגן על חלק מאזור ירושלים והשפלה, ינסו ארגוני המחבלים לבצע פיגועים ביישובים שבתחומם עדיין לא הוקמה גדר ביטחון, ובעיקר באיזור הנגב.

איזור הנגב נמצא בתפר שבין שטחי יהודה ושומרון לבין רצועת עזה. בנגב המערבי נמצאים לא מעט יישובים הגובלים עם הרצועה ובמזרח ממוקמים מספר יישובים כפריים הגובלים עם דרום הר חברון וחברון. בשל קרבה זו, קיימת הערכה של גורמי הביטחון, כי נכון להיום, אזור הנגב הוא הפגיע ביותר לביצוע פיגועים.

רק באחרונה, בעקבות פניות רבות ולחצי אנשי ציבור מהנגב, הוחלט לקדם את הנושא. קבוצה של אנשי ציבור, וראשי מועצת הרשות לפיתוח הנגב, נפגשו לפני כחודש וחצי עם שר הביטחון שאול מופז בעניין הגדר, והוא הבטיח כי הנושא יקבל עדיפות.

מבירור שערך "גלובס" עולה, כי הקטע הדרומי של גדר הביטחון מורכב משני קטעים: חלק א' של הגדר, מהמושבים שקף ואמציה שבאיזור לכיש ועד לאיזור שומריה. אורך המקטע 40 ק"מ והוא צמוד לקו הירוק. קטע זה אושר לביצוע ויש החלטה לצאת לעבודות עם עשרה קבלנים. יחד עם זאת, עדיין אין לוח זמנים לתחילת עבודות וסיום משוער.

החלק השני של הקטע הדרומי של הגדר יחל משומריה ויימשך דרך מיתר ועד לכרמל. קיימות לגביו שתי חלופות: תוואי הגדר צמוד לקו הירוק ועובר ממזרח ליישוב הכפרי מיתר. המשמעות היא שכל ישובי דרום הר חברון מחוץ לקו הירוק. המשמעות השנייה היא שכל הישובים בתוך שטח ישראל.