חברת הסטרט-אפ אודיוקודס תצא להנפקה בבורסה בניו-יורק בעוד 3 חודשים

חברת הסטרט-אפ אודיוקודס מיהוד מתכננת לצאת להנפקה ציבורית בבורסה בניו-יורק בחודש מאי 99'. כך נודע ל"גלובס". בחברה סירבו לאשר או להכחיש את הידיעה: "אנחנו לא נוהגים להגיב על שמועות כאלה", אמר מנהל השיווק של החברה, עודד מורג, "אין לנו מה להגיד על העניין".

אודיוקודס הוקמה ב-1993 על ידי לאון ביאליק ושבתאי אדלרסברג, ממייסדי קבוצת DSP, הנסחרת בבורסה בניו-יורק. בראשית דרכה מומנה החברה על ידי המייסדים, המחזיקים כיום ביחד ב-%43 ממניותיה. קבוצת DSP מחזיקה ב-%26, ואילו הקרנות פולריס, צ'ייס וג'נסיס מקבוצת אופנהיימר מחזיקות ב-%14. הקרנות השתתפו בגיוס החיצוני היחידי שעשתה עד כה החברה, באמצע 97', לפי שווי של 20 מיליון דולר.

אודיוקודס מפתחת ומשווקת שבבים (צ'יפים) וכרטיסים המבצעים דחיסה של קול (לנפח הקטן עד פי 12) על פני רשתות מידע, הפועלות על פי פרוטוקול אינטרנט. מדובר בתחום חדש יחסית, המכונה Voice over IP, שבו הולכות רשתות המידע ותופסות מקום רב יותר בעולם התקשורת. זאת משום העלות הנמוכה הכרוכה בהקמתן ובתחזוקתן, וכן משום יעילותן, איכותן והתכונות ה"חכמות" שלהן. הרכיבים של אודיוקודס מאפשרים דחיסה של קול על גבי קווי נתונים עד פי 12 מנפחו, וכך גורמת לניצול יעיל יותר של רוחב הפס.

הלקוחות הישירים של החברה, עימן היא קשורה בהסכמי OEM, הן חברות המפתחות ומשווקות ציוד לרשתות אלה עבור חברות טלפוניה מקומיות ובינלאומיות, שמספרן הולך וגדל בעקבות פתיחת השוק לתחרות, אירגונים בגדלים שונים ועוד.

בין לקוחות החברה: קלארנט, נטספיק, מייקום, סיסקו (לאחר שרכשה את Selsius), מוטורולה, אסנד (שנרכשה על ידי לוסנט) וכן ווקלטק, פונט, בריזקום, גילת, תדיראן וראד הישראליות. צרכניות עתידיות של רכיבי דחיסה מן הסוג שמייצרת אודיוקודס הן יצרניות ציוד המרכזיות הכבד, כמו לוסנט, נורטל ואריקסון, המפתחות עתה פתרונות עבור תשתית ה-Internet Protocol) IP).

עיקר התחרות של החברה מגיעה מכיוון החברות Dialogic NMS וכן BrookTrout, אולם הטכנולוגיה של החברה מוערכת כבעלת איכות גבוהה. המגזין Internet Telephony זיכה את אודיוקודס לפני כחודש בפרס "מוצר השנה".

לאודיוקודס סניף בסן חוזה, המעסיק 7 אנשים בפעילות שיווק, מכירות ותמיכה טכנית. סך הכל מועסקים בחברה כ-50 עובדים. החברה כבר מדווחת על רווחיות, ובשנה שעברה עמד המחזור שלה על 9.8 מיליון דולר.

אלה יעקב