יותר מ-200 הרוגים בנסיון חילוץ של החטופים בביה"ס ברוסיה

יותר מ-450 פצועים * סוכנות אינטרפקס: חלק הטרוריסטים היו ממוצא ערבי ושייכים כפי הנראה לארגון אל-קאעידה

יותר מ-200 הרוגים ו-450 פצועים בנסיון חילוץ כושל של החטופים בעיירה הקטנה בסלאן, ברפובליקת צפון אוסטיה שבדרום-מזרח רוסיה, על-ידי כוחות קומנדו רוסיים.

נסיון החילוץ הכושל של החטופים מכתלי בית הספר, שם הוחזקו כ-1,200 בני הערובה מאז יום רביעי, החל סמוך לשעה 1 בצהריים. כמאה אנשי קומנדו רוסיים פרצו לאולם הספורט, שם הוחזקו בני הערובה, לאחר שפוצצו חלקים מקיר המבנה.

החילוץ התנהל תחת אש. על פי אחד הדיווחים, החוטפים שהיו בתוך האולם החלו לירות לא רק על החיילים שפרצו פנימה אלא גם על הילדים שנמלטו מהמקום. על פי הדיווחים, יותר מ-450 פצועים בדרגות שונות הובהלו לבתי חולים באיזור. חלק מהנפגעים סובל מפצעי מעיכות בעקבות התמוטטות חלק מהמבנה עליהם וחלק סובל מתשישות וחרדה, לאחר שבמהלך כל ימי המשבר לא התירו החוטפים להכניס לבניין מזון ומים.

סוכנויות ידיעות זרות מדווחות, כי בבית הספר, וכן בשכונת מגורים סמוכה, עדיין מתבצרים חלק מהטרוריסטים, ולא ברור האם הם מחזיקים בבני ערובה.

מהדיווחים עולה עוד, כי ילדים רבים נהרגו לאחר שפיצוץ קיר אולם הספורט גרם לשריפה במבנה, וזו הובילה לקריסת גג האולם, וכך מתו, ככל הנראנה, כמה עשרות חטופים.

חלק מהחוטפים מתבצרים כעת בשכונת מגורים בעיר ומכותרים על ידי אנשי ביטחון.
סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה שחלק מהטרוריסטים שהשתלטו על בית הספר היו ממוצא ערבי. גורמי ביטחון אמרו כי מי שתיכנן את הפעולה היה שאמיל באסייב, הטרוריסט הצ'צ'ני המבוקש ביותר ברוסיה. עוד הם אמרו שהגורם שמימן את הפעולה היה אדם בשם אבו עומר אל סייף, ערבי אלג'יראי, איש אל קאעידה בצ'צ'ניה.