חברת התעופה ישראייר גייסה 6 מיליון דולר מבעלי המניות

באמצעות ההנפקה הגדילו נוחי דנקנר ואבי פישר את חלקם ל-%57 מההון

ישראייר, חברת התעופה שבשליטת נוחי דנקנר ואבי פישר, גייסה במהלך חודש מארס 6 מיליון דולר בהנפקה פרטית מבעלי המניות העיקריים. גנדן השקעות של פישר ודנקנר הזרימה 4.2 מיליון דולר, והורן את לייבוביץ' השקיעה 1.8 מיליון דולר.

כתוצאה מההנפקה הפרטית, הגדילה גנדן את אחזקותיה בישראייר ל-%57 (לעומת %46 קודם לכן), ואילו הורן את לייבוביץ' שמרה על כוחה (%30 מהמניות). מי שדוללו באחזקותיהם הם מחזיקי מניות המיעוט, שעימם חולקת גנדן את מניות השליטה בישראייר - %70.

בחודש שעבר גייסה גנדן השקעות 10 מיליון דולר תמורת %24 ממניותיה, שהונפקו לחיים זבלודוביץ' (%15) ולמשקיעים בריטיים. מלבד מניות השליטה בישראייר, יש לגנדן אחזקות גם באופן-סקיי, המייצגת חברות תעופה זרות, וכן (בשרשור) השקעות בחברות התיירות השטיח המעופף וצבר. עורכי הדין דנקנר ופישר שולטים על %76 ממניות גנדן, בחלקים שווים.

גנדן השקעות הוקמה על ידי צמד עורכי הדין לפני כשלוש שנים, ותוך זמן קצר הפכה לגורם דומיננטי בענף התיירות, בדרך כלל באמצעות שיתופי פעולה עם קבוצת הכשרת הישוב. בשנת 96' השתלטה גנדן על אופן-סקיי, וב-97' הכניסה לתוכה את מלונות הכשרת הישוב, בעסקה ששיקפה שווי חברה של 10 מיליון דולר.

הכניסה לישראייר נעשתה בדצמבר 97', באמצעות השותפות המוגבלת משקיעי ברצלונה, בה מחזיקה גנדן %52. יתרת המניות מתחלקת בין משפחת דנקנר, יואב קפלן, סטיב לבנשטיין ודן קסטן. ברצלונה רכשה באותה עסקה %42.5 ממניות ישראייר תמורת 5 מיליון דולר.

בעקבות הרכישה, התחלקה השליטה בישראייר שווה בשווה בין משקיעי ברצלונה לבין הורן את לייבוביץ'. אשתקד רכשו השתיים, בחלקים שווים, מניות שהחזיק אלכסנדר אכטמן (%15) בחברה. לקראת סוף השנה מכרה הורן את לייבוביץ' לגנדן %20 מישראייר והעבירה את השליטה לידיה.

ישראייר היא חברת התעופה השלישית בגודלה בישראל, אחרי אל על וארקיע. מחזור ההכנסות השנתי של החברה ב-98' מוערך בכ-70 מיליון שקל, וככל הידוע היא טרם הגיעה לרווחיות. בשנה הנוכחית צופה ישראייר להכנסות של 200-150 מיליון שקל.

ב-96' החלה החברה בהפעלת קווי התעופה הפנים ארציים תל-אביב-אילת, ובשנתיים שלאחר מכן נוספו אליהם גם הקווים לצפון הארץ - חיפה, קריית-שמונה וראש-פינה. החל מ-98' מפעילה ישראייר טיסות שכר לקפריסין, רודוס וכרתים, וכן מבצעת את טיסותיה הסדירות של אל על לעמאן שבירדן.

מתחילת השבוע שעבר החלה ישראייר להפעיל מטוס בואינג חדיש (מתוך שניים) מסוג 737-700, הדור החדש של מטוסי בואינג, בטיסות שכר ליעדים שונים באירופה. לאחרונה פנתה החברה לשר התחבורה, כדי שיאשר לה מעמד של מוביל תעופה בטיסות סדירות. להבדיל מחברת טיסות שכר, מפעיל יכול למכור את כרטיסי הטיסה בעצמו