בעקבות "גלובס": הולנדר ימנע מינוי מקורב לדינור לראש מינהל מימון בתמ"ת

הנציבות תפרסם מכרז בינמשרדי, שבו לא יוכל להשתתף המקורב, אמיר ברקן, המועסק בחוזה אישי

נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, מתכנן למנוע ממנכ"ל התמ"ת, רענן דינור, למנות לראש מינהל מימון בתמ"ת את יועצו הבכיר, אמיר ברקן. כך נודע ל"גלובס".

בשבוע שעבר נערך מכרז פנימי במשרד, שבו נכשלו 11 מועמדים מבכירי התמ"ת, בהם סגן המדען הראשי. לטענת ועד עובדי התמ"ת וגורמים בכירים במשרד, דינור ניצל את החוק המחייב קיום מכרז פנימי בין עובדים קבועים של התמ"ת, אך התכוון מראש להכשיל את כל המועמדים, כדי לצאת במכרז חיצוני שבו ישתתף ברקן (המועסק בחוזה אישי), ובו יזכה.

הדרך שבה תנסה הנציבות למנוע את המינוי, היא הליכה לפי כללי תקנון שירות המדינה. לפיהם, לפני קיומו של מכרז חיצוני (ולאחר כשלון מכרז פנימי), צריך להתקיים מכרז בינמשרדי.

בקרוב תפרסם הנציבות מכרז בינמשרדי, שבו מורשים להשתתף רק עובדים קבועים בשירות המדינה. כך שברקן, המועסק בחוזה אישי, לא יוכל לגשת אליו. בנציבות מקווים, כי לפחות כמה מבין המועמדים שנכשלו במכרז הפנימי, יגשו בשנית למכרז זה.

השתתפות אחד לפחות מאלה שנכשלו או הוכשלו במכרז הקודם, תחייב, לפי כללי התקשי"ר, את החלפת כל חברי ועדת המכרז של הנציבות, כדי למנוע דעה מוקדמת. המשמעות היא, שדינור לא יוכל להיות חבר הוועדה.

דובר הנציבות אישר, כי כל הרכב הוועדה יהיה חדש (אם לפחות אחד מ-11 המועמדים שנכשלו יגשו למכרז החדש). כן גילה, כי "לאור רגישות הטענות שהושמעו, הנציבות תציב כראש הוועדה עובד בכיר של נציבות שירות המדינה, במקום עובדת הלמ"ס שנבחרה ליו"ר הוועדה במכרז שהתקיים בשבוע שעבר".

התמ"ת מסר בתגובה, כי "התקן, תיאור התפקיד ודרישות הסף במכרז, אושרו ע"י הנציבות. חברי ועדת המכרזים סברו, שאיש מהמועמדים אינו מתאים לתפקיד. הנהלת המשרד מציינת את רמתם האישית הגבוהה של המועמדים. העובדה שאיש מהם לא נמצא מתאים, אינה מעידה על כישוריהם ויכולותיהם, אלא על כך שלתפקיד זה דרוש מועמד שצבר ניסיון של ממש בשוק ההון ובפיתוח כלי מימון".