חברת שפר את לוי קיבלה את זיכיון משאיות סקניה בישראל

חברת התובלה והאנרגיה שפר את לוי, בבעלות אלי מתן וקוקו עובדיה, קיבלה את זיכיון השיווק הרשמי של משאיות "סקניה" השוודית בישראל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", החליטה סקניה להעביר את הזיכיון על רקע החלטת קבוצת כלמוביל, שייצגה את סקניה משנות השישים, להרחיב בישראל את מערך השיווק וההפצה של משאיות מרצדס במשקל כבד, בהן גם דגם ה"אקטרוס". וזאת , במקום להתרכז רק במשאיות קלות ובינוניות, כפי שהיה עד היום.

בחודשים האחרונים ניהלה סקניה מו"מ עם גורמים שונים בענף התובלה והרכב, בהם יבואנית פולקסווגן צ'מפיון, קבוצת "זוקו" ועוד. שפר את לוי היתה עד לאחרונה לקוח אסטרטגי של סקניה בישראל, וברשותה עשרות משאיות של החברה.

הזיכיון ייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר ורשת מוסכי "כלמוביל" תמשיך לשמש בעתיד הקרוב כרשת המוסכים המורשים של סקניה. לצורך שיווק משאיות סקניה הקימה שפר את לוי חברה חדשה, שתעסוק בייבוא, שיווק ושירות למשאיות ולאוטובוסים של סקניה, בשם "מקס משאיות ואוטובוסים".

מנכ"ל החברה החדשה יהיה אילן לזר, עד לאחרונה מנכ"ל חטיבת סקניה בכלמוביל-כלמוטור.

שפר את לוי נחשבת גם לגורם מוביל בתחום הובלת הדלקים והגזים בישראל, ומחזיקה בזיכיון אסטרטגי להפצה ושיווק של דלקים ברשות הפלשתינית. מכירות הדלקים לרשות מוערכות ב-200 מיליון שקל לשנה. בנוסף, בבעלות הקבוצה 15 תחנות דלק ברחבי הארץ והיא שותפה גם בחברת ההסעות הציבורית "קווי ענק", שזכתה לאחרונה במכרז לתחבורה ציבורית בעיר מודיעין, בשיתוף עם חברת ז'ק יולזרי.

עם זאת, בינואר-אוגוסט נמסרו בישראל 58 יחידות סקניה בלבד, ירידה של 46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק של החברה בפלח הכבד ירד מ-14.7% בשנה שעברה ל-8% השנה.