ריאל מדריד: התקציב הגדול ביותר לעונת 2004-2005

התקציב בהיקף של 300 מיליון אירו, 361 מיליון דולר - עלייה לעומת 232 מיליון דולר אשתקד

קבוצת הכדורגל הספרדית ריאל מדריד, הציגה בסוף השבוע שעבר, את התקציב הגדול ביותר שלה, בהיקף של 300 מיליון אירו (361 מיליון דולר), לעונת 2005-2004 שזה עתה נפתחה, עלייה לעומת 232 מיליון דולר אשתקד.

תוך הצגת הנתונים באתר הרשמי של הקבוצה, ריאל, שהתקציב שלה נסק מאז תקציב 2003-2002, שעמד על 192.6 מיליון אירו, הודיעה כי רשמה בעונה האחרונה רווחים רגילים בהיקף של 38 מיליון אירו, בנוסף לתקבולים חריגים בהיקף של 33 מיליון אירו.

הנתונים כוללים את תוספת התשלומים הצפויה לעמלות העברה של שחקנים בהיקף של 63 מיליון אירו, כמו העברתו של שחקן הכדורגל האנגלי דיוויד בקהאם, שנרכש אשתקד מקבוצת מנצ'סטר יונייטד תמורת 40 מיליון אירו, והשחקן הארגנטינאי החדש, וולטר סמואל, שנרכש מקבוצת רומא האיטלקית תמורת 25 מיליון אירו.

בסה"כ רשם המועדון בעונה האחרונה רווח של 6 מיליון אירו, עם שיווק עולמי המתבסס על התפקיד המרכזי שממלא בקהאם בקבוצה. צירופו של האחרון לקבוצה הביא לעלייה חדה במכירות מוצרים הקשורים בקבוצה, במיוחד באסיה.

מחלקת השיווק של הקבוצה תרמה בעונה שעברה 85 מיליון אירו להכנסות, ובעונה זו היא צפויה להסתכם ב-137 מיליון אירו, מתוך הכנסות צפויות בהיקף של 300 מיליון אירו, גידול של פי שניים בתוך 3 עונות בלבד.

ההכנסות משידורי משחקים בטלוויזיה בעונה זו, שהחלה בסוף השבוע האחרון, צפויות להגיע ל-71 מיליון אירו, לעומת 69 מיליון אירו בעונה שעברה.

נכון לסוף יוני לא היו למועדון כל חובות, ובעונות האחרונות נאבקה ריאל להבטיח חוסן פיננסי, צעד שנסתייע רבות בעקבות מכירתם לפני 3 שנים של מתקני הספורט של הקבוצה "סיאודד דה פורטיבה" לעיריית מדריד. עיסקה זו מחקה חובות בהיקף של מאות מיליוני דולרים, שהקבוצה חבה לגורמים שונים.

בהתאם למדיניות של צירוף לפחות כוכב כדורגל אחד בכל עונה, החתימה ריאל את השחקן האנגלי מייקל אואן מליברפול, ואת עמיתו ג'ונתן וודגייט מקבוצת ניו קאסטל האנגלית במהלך הקיץ, כמו גם את סמואל הארגנטינאי.