מאיר סולטן רכש מלוא הבעלות על המכרז של המדינה

רכש 54% מהמניות במכרז מידי קבוצת "הארץ", 10% מידי BCS ו-12% נוספים שהיו בידי נרו אחזקות

קבוצת "הארץ", שהחזיקה ב-54% מהבעלות על המכרז של המדינה, מכרה את אחזקותיה למאיר סולטן, מייסד החברה. זאת, ככל הנראה, לאחר שהגיעה למסקנה כי הפעילות אינה סירגטית עם ליבת עסקיה. 10% מהמניות שהיו בידי BCS ו-12% נוספים שהיו בידי חברת נרו אחזקות, נמכרו אף הם לסולטן. נרו אחזקות נמצאת בבעלות צדיק בינו, אריה רוטנברג, צבי פרידמן ואבנר בראל.

מאיר סולטן, שהחזיק עד כה 24% מהמניות במכרז של המדינה, רכש אתמול את מלוא הבעלות על חברת המכרז של המדינה. סולטן, שהינו ממייסדי החברה, מבצע את הרכישה באמצעות חברת מ. סולטן אחזקות, שהינה בבעלותו המלאה.

"הארץ" נכנסו כמשקיעים לחברה בסוף 1997. חברת המכרז של המדינה מפעילה כבר יותר מעשור פלטפורמות שונות למכירת מוצרים בשיטות של מכרז פתוח, והיו הראשונים בישראל ובעולם שהנהיגו שיטת מכירה זו. החברה התמזגה בשנת 2001 עם המכרז הכפול, והיקף הפעילות של החברה מסתכם בכ-200 מיליון שקל. מדובר במוצרים החל מדירות, מכוניות ועד לחבילות נופש. חוברת המכרז של המדינה מופצת אחת לחודש ביותר ממיליון עותקים, ובמכרז משתתפים עשרות אלפי צרכנים.

עם השלמת העיסקה מסר סולטן, כי המהלך נועד להביא להרחבת הפעילות של החברה, והוא מתבסס על תוכניות לכניסה לתחומי פעילות נוספים. לדבריו, כבר בחודשים הקרובים יתבצעו מספר מהלכים עסקיים משמעותיים, ובכללם השקת אתר סחר אלקטרוני באינטרנט, כמוצר עצמאי למכירות פומביות.

בתשובה לשאלת "גלובס" אמר סולטן, כי בשנתיים-שלוש הקרובות הוא מצפה להגיע לחצי מיליארד שקל מחזור על אותה פלטפורמה. עוד אמר: "אם יבוא שותף אסטרטגי שיכול לתרום למותג אני אשמח. לא מספיק לי שייכנס גורם פיננסי וייתן מיליון דולר, כי החברה לא צריכה כסף. אני עומד להקים אתר שיעבוד בכל שיטות המכרז. ננסה למנף את האמינות של המותג, שכבר רכשו ממנו 500 אלף לקוחות".