המירוץ אחרי המשקיעים: רשת וקשת בפני מכירת מניות לסבן ומילצ'ן

רוב בעלי המניות בדירקטוריון קשת מוכנים לעיסקה, למעט וילי נגל שמחזיק 7.7% * היום פורסמו הערכות כי העיסקה תתבצע לפי שווי של כ-9.5 מיליון דולר, אולם אחרים טוענים כי המחיר גבוה יותר

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, עומדות בפני סגירת החוזים - כל אחת לחוד - עם שניים מבכירי אנשי העסקים הישראלים שיושבים בחו"ל, הפועלים בתחומי התקשורת בעולם. העסקאות נעשות במחירים שמשקפים שווי נמוך יחסית לזכיינים, שנובע מתפיסתן כי להכנסת משקיעים זרים בעלי מוניטין כה גדולים עשויה להיות השפעה מכרעת על חברי מועצת הרשות השנייה.

לפי הערכה בשוק, עומד שוויו של זיכיון לעשר שנים בערוץ 2 על כ-30 מיליון דולר. המכרז הקרוב לערוץ 2, שיפורסם החודש, יציע שני זיכיונות בערוץ 2. משמעות הדבר שווי של 15 מיליון דולר לזכיין.

כפי שפורסם ב"גלובס", מנהל חיים סבן משא ומתן מתקדם לרכישת כ-25% ממניות זכיינית ערוץ 2 קשת תוך דילול יתר השותפים בקבוצה. היום (ד') פורסם, כי העיסקה תתבצע לפי שווי של כ-9.5 מיליון דולר, אולם מקורות אחרים טוענים, כי המחיר גבוה יותר. ל"גלובס" נודע, כי רוב בעלי המניות בדירקטוריון מוכנים לעיסקה, למעט וילי נגל שמחזיק 7.7%. נגל מיוצג בדירקטוריון קשת באמצעות השגריר לשעבר אבי פרימור. יצוין, כי גם במחיר גבוה יותר עדיין השווי של קשת לצורך העיסקה נמוך בהרבה משוויה האמיתי, שכן קשת היא הזכיינית המצליחה והרווחית ביותר בערוץ 2, וצפויה לסיים השנה ברווח של כ-40 מיליון שקל. בשוק מעריכים את שוויה של קשת ב-18 עד 20 מיליון דולר.

בשבוע הבא אמורה להתכנס ישיבת דירקטוריון שתאשר את ההסכם עם סבן אשר נמצא בשלבים מתקדמים מאד.

ההערכה בשוק היא, כי קשת היתה מוכנה לעיסקה לפי שווי נמוך על מנת לצרף את סבן, אשר חוזר על-ידי כל זכייני ערוץ 2. סבן הוא איש התקשורת הישראלי הבכיר ביותר בעולם, שטרם השקיע באופן משמעותי בישראל בתחום זה. סבן מתעניין ברכישת בזק וכניסתו לאחד מזכייני ערוץ 2 - כך מעריכים בשוק - יכולה להביא ערך מוסף גדול לזכיינים בעיני מועצת הרשות השנייה.

במקביל, מתקדמת העיסקה בין נוני מוזס, מבעלי רשת, לבין ארנון מילצ'ן. גם כאן מוערכת רשת במחיר נמוך מעט משווייה, כאשר שוב האפקט של כניסת משקיע זר משפיעה על בעלי המניות לגבי קביעת המחיר.

מילצ'ן יעשה את העיסקה באמצעות חברה בשליטתו, אשר אחד ממשקיעיה הוא איל התקשורת רופרט מרדוק. לפי הערכות, העיסקה צפויה להיחתם סופית בתוך כשבועיים. *