חדש בשמי האינטרנט: "רייזורפיש"

סוכנויות הידיעות, ניו-יורק

ביום המסחר הראשון שלה בבורסת נאסד"ק זינקו אמש (ג') מניותיה של חברת "רייזורפיש", מעצבת אתרי אינטרנט, פי שתיים ויותר משער המכירה ההתחלתי של 16 דולר למניה ונסגרו ב-33.50 דולר, אחרי שבמהלך המסחר נסקו אף ל-38.875 דולר.

חתמית ההנפקה, קרדיט סוויס פירסט בוסטון, תימחרה תחילה את המניה לטווח התחלתי שבין 10 עד 12 דולר, ורק בתחילת השבוע קבעה אותו ברמה שבין 13 ל-15 דולר. בהנפקה הוצעו למכירה 3 מיליון מניות.

רייזורפיש אחראית על עיצוב כמה מהאתרים המובילים ברשת, ביניהם אתריהן של צארלס שווב, י.ב.מ, eBay וטלגלוב.קום.

אנליסטים מסבירים את קסם משיכתה של החברה בעיני המשקיעים ברשימת הלקוחות המרשימה שלה.

אולם לא רק נוכחותה של רייזורפיש תרמה לביקושים המואצים למנייתה ביום המסחר הראשון שלה, אלא גם בהלת המשקיעים אל מניות האינטרנט. החברה רשמה, אמנם, רווח קטן ב-97', אולם היא דיווחה על הפסד גולמי של 394,000 דולר מהכנסות של 9.1 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 98'.

עיצוב אתרי אינטרנט נחשב לתחרותי במיוחד, ובניסיון לבדל את עצמה ממתחרותיה מציעה רייזורפיש גם שירותי ייעוץ וסיוע בתכנון אסטרטגיות אונליין לטווח רחוק.

עם זאת טוענים אנליסטים, כי רייזורפיש מפריזה בתיאור התמחויותיה, וכי ניסיונות המיצוב שלה עולים בהרבה על תחום הפעילות המוגדר שבו היא עוסקת. "אין ספק, שהם טובים מאוד בקידום עצמי", מסביר אנליסט