חוכרת המטוסים הגדולה בעולם תזמין 30 מטוסי איירבוס מהדגם החדש 318

פרוייקט הדגם החדש של יצרנית המטוסים האיירופית איירבוס, איי-318, קיבל דחיפת עידוד חשובה כאשר חברת ILFC מלוס-אנג'לס, חוכרת המטוסים הגדולה בעולם, הסכימה לרכוש 30 מטוסים מדגם זה, שטרם הושק.

העיסקה תיעשה במחיר כולל של כמיליארד דולר. ההודעה על ההסכם בין שתי החברות התפרסמה בתום התמודדות הדוקה בין איירבוס לבין בואינג, שניסתה לשכנע את ILFC לרכוש את המטוס המתחרה שלה, דגם 717 בעל שני המנועים.

בואינג נזקקת להזמנה גדולה כדי לבסס את תוכניות הייצור שלה למטוס לטווחים קצרים במיתקנים שלה בלונג ביץ', קליפורניה. מנהליה מביעים זה חודשים אופטימיות, שאכן תתגלה עיסקה כזו עם לקוח חשוב עוד לפני סוף השנה.

מיזכר ההבנה בין איירבוס לבין ILFC, השייכת ל-AIG מניו-יורק, מהווה שלב אחד לפני חוזה מחייב חוקית. עם זאת הוא מפגין תמיכה ב-איי-318 מצד החברה המובילה בשוק החכרת המטוסים. איירבוס התחילה להציע דגם זה רק בספטמבר, ולכן תגובת ILFC נחשבת יוצאת-דופן במהירותה.

שני הדגמים המתחרים, בואינג 717 ואיי-318, מתוכננים להסיע מאה ומשהו נוסעים והם מוצעים במחירים רשמיים דומים: בין 30.5 ל-35.7 מיליון דולר.

הזמנה חדשה - גם מארגנטינה

יום לאחר מכן זכתה יצרנית המטוסים האירופית להישג נוסף בתחרותה עם היצרנית האמריקנית, כאשר חברת הדגל הארגנטינאית "אירולינאס ארגנטינס" הודיעה כי הזמינה 12 מטוסים מדגמי 340, בסכום כולל של למעלה מ-1.3 מיליארד דולר.

מטוסים אלה יאפשרו לחברת התעופה הארגנטינית לקיים טיסות ללא חניית ביניים לאירופה ולאוסטרליה. שישה המטוסים הראשונים יירכשו במחצית הראשונה של 1999, 4 מהם מהסידרה 340-200 בעלת 225 מושבים והשניים האחרים מהסידרה 340- 600 בעלת קיבולת של 264 מושבים