שני קניונים בטבריה: משרד התחבורה אישר בניית קניון במתחם התחנה המרכזית

היזמים, חברת ניצב"א ויואב בטאן, ישקיעו 40 מיליון דולר; יתחרה בקניון טבריה של דוד דנילוף

משרד התחבורה אישר את תוכניתם של חברת ניצב"א ושל היזם יואב בטאן לבנות קניון במתחם התחנה המרכזית של אגד בטבריה. כך אמרו היום (ג') ל"גלובס" יזמי הפרויקט. היזמים אומרים, כי עם האישור ניתן להתחיל בבנייתו של הקניון בהשקעה מוערכת של 40 מיליון דולר.

הוועדות המקומית והמחוזית לבניין ערים אישרו בעבר את הפרויקט, בתנאי שגם משרד התחבורה ייתן הסכמתו מאחר והפרויקט נמצא במרכז העיר וחלק ממנו הוא התחנה המרכזית המתוכננת החדשה של אגד. עתה, לאחר האישור יובא הפרויקט לאישור סופי של הוועדה המקומית לבניין ערים.

הפרויקט יהיה בן 34 אלף מ"ר ברוטו כולל חניות, וייבנה בשלבים. בשלב ראשון יבנו היזמים 100 חנויות, את המסוף החדש של אגד וחניון תת-קרקעי. בשלב שני יבנו בניין משרדים ובית מלון בן 150 חדרים. היזמים גם מתכננים לבנות במקום מוזיאון עירוני בשיתוף עיריית טבריה.

חברת עטיה נכסים, בבעלות שמואל עטיה, החלה במו"מ להשכרת שטחים במרכז המסחרי בקניון. בין היתר מתנהלים לדברי היזמים, מגעים עם רשתות זארה, קסטרו , רנואר, גולף כיתן, אופיס דיפו, סטימצקי ואחרים. לא נמסר מה גובה דמי השכירות שהיזמים דורשים.

סמנכ"ל לענייני שיווק של ניצב"א, מאיר עומר, אמר כי החברה מעריכה שהקניון יצליח מאחר והוא נמצא במקום מרכזי בעיר, ובצמוד לו תהיה התחנה המרכזית החדשה של אגד.

זהו הקניון השני הנבנה בטבריה. כפי שפורסם, החל היזם דוד דנילוף בבניית קניון טבריה, בן 14 אלף מ"ר הנמצא אף הוא במרכז העיר במרחק של כמה מאות מטרים מהקניון המתוכנן של ניצב"א ובטאן.

דנילוף ישקיע בפרויקט 30 מיליון דולר והוא כבר חתם על הסכמים להשכרת 1,700 מ"ר. לדבריו, הוא מנהל מגעים להשכרת 6,000 מ"ר נוספים.

דו"ח של חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי בן-שחר קבע לפני מספר חודשים, כי בטבריה יש הצדקה כלכלית רק לקניון אחד. עתה נראה, כי אם ייבנו שני קניונים תהיה הבכורה לזה שייפתח ראשון. על-פי המצב הנוכחי, הקניון של דנילוף הוא במצב תכנוני וביצועי מתקדם יותר מזה של ניצב"א ובטאן.