חייל צה"ל נהרג ממטען צד של החיזבאללה בגזרה המערבית

חייל נוסף נפצע באורח בינוני * באירוע אחר נפצע חייל צד"ל מירי חיזבאללה בגיזרה המרכזית

חייל צה"ל, סמ"ר מולו נגטו, בין 23 מנס-ציונה, נהרג היום (ב') וחייל נוסף נפצע באורח בינוני, בפיצוץ מטען צד, שהפעיל חיזבאללה בגיזרה המערבית בדרום לבנון.

כוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית, הותקף במטען חבלה באיזור מוצב רותם בגיזרה המערבית, סמוך לים.

על פי מקורות לבנוניים, אנשי החיזבאללה הפעילו מטען נפץ רב עוצמה, בעת שסיור ישראלי עשה דרכו בגיזרה המערבית ברצועת הביטחון.

מיד לאחר הפיצוץ, פתחו אנשי חיזבאללה בירי ארטילרי ובפגזי מרגמה לעבר הסיור, שהיה בדרכו לנקודת המעבר חמרה, אחת מחמש נקודות המעבר, המקשרות את רצועת הביטחון לשאר חלקי לבנון, והנמצאת לא הרחק ממטה יוניפי"ל בנאקורה.

חיזבאללה נטל אחריות על הפעלת מטען הנפץ, בהודעה שפורסמה בביירות.

מתחילת השנה נהרגו בלבנון שמונה מחיילי צה"ל, ביניהם תא"ל גרשטיין. 21 חיילים נוספים נפצעו בתקריות שונות, בעיקר עם החיזבאללה. כך עולה מנתונים שפרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית.

באירוע אחר בדרום לבנון נפצע חייל צד"ל מירי של חיזבאללה לעבר מוצב צד"ל.

חייל צד"ל נפצע מירי בנשק קל לעבר מוצב טהרה, בגזרה המרכזית של רצועת הביטחון.

ארגון חיזבאללה נטל את האחריות על הירי, בהודעה שפורסמה בביירות.

גשש צה"ל, רס"ר אסעד חמוד (31) מהכפר בועינה, שנפצע באורח קל עד בינוני מהתפוצצות מטען הצד, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא סובל מפגיעות רסיסים בכתפו הימנית וברגלו הימנית וכן הוא סובל משבר ביד ימין. הוא הועבר להמשך הטיפול במחלקה האורטופדית.

אסעד סיפר, כי הוא כבר משרת בדרום לבנון מזה שבע שנים ושהוא לא האמין שייפצע: "בחיים שלי לא ציפיתי להיפצע. היו לי הרבה דברים שאפשר להתגאות בהם, אך לא צפיתי שאפצע. קמתי בבוקר בשעה 5:15 כרגיל ואני והקצין התכוונו להכין כוס קפה, אבל לא הספקנו".

רס"ר חמוד ספר, כי פחד להתקשר לאשתו, כדי למסור לה על פציעתו, בשל חששה התמידי, ולפיכך הוא התקשר לאחותה ואמר לה, כי הוא פצוע ומאושפז בבית החולים רמב"ם, אך זו לא האמינה לו, עד שרופא מבית החולים מסר לה זאת בעצמו בטלפון.

האשה אאידה סיפרה, כי אחותה הרגיעה אותה שבעלה לא נפצע קשה. "בוודאי שאני דואגת כל הזמן, וחושבת כל הזמן על בעלי, עד שהוא חוזר הביתה. החשש קיים תמיד, ואני גם מבקשת ממנו תמיד שיעזוב את לבנון, אך בכל פעם הוא משיב לי: עוד מעט".

נשיא המדינה, עזר ויצמן, ביקר את החייל וכן עוד 5 מפצועי צה"ל, המאושפזים בבית החולים רמב"ם