מגדל מתכוונת למכור את יתרת אחזקותיה בבנק לאומי

קבוצת הביטוח ניהלה היום מו"מ עם UBS למכירת 3.8% ממניות לאומי מגדל: "נכון לעכשיו אין עסקה על הפרק. אם תתקבל הצעה שתוערך ככלכלית, תשקול מגדל למכור את המניות"

קבוצת הביטוח מגדל מתכוונת למכור את יתרת אחזקותיה בבנק לאומי . כך נודע ל"גלובס". חברת הביטוח, שמחזיקה 3.8% ממניות בנק לאומי לאחר שמכרה חבילה של 4.17% ממניות הבנק בחודש מארס, ניהלה היום מו"מ עם חברת הברוקרים UBS במטרה למכור את יתר אחזקותיה בבנק. ב-UBS מכחישים את הדברים.

מחברת הביטוח מגדל נמסר בתגובה, כי "נכון לעכשיו אין עסקה על הפרק. מאז שהחברה הצהירה כי אין לה עניין אסטרטגי באחזקות לאומי, מקבלת החברה הצעות מהצעות שונות. אם תתקבל הצעה שתוערך ככלכלית, תשקול מגדל למכור את המניות".

ככל הידוע, מה שמעכב את ביצוע הדברים הוא שאלת המחיר. פערי המחיר בין מגדל לבין UBS עומדים על כ-5% בלבד, ולכן נראה שהעסקה תצא לפועל כבר בזמן הקרוב - בין אם זה על ידי UBS ובין אם באמצעות חברת ברוקרים אחרת.

נכון להיום, מגדל אינה מהווה עוד בעלת עניין בלאומי, ולכן אין פרסום רשמי של שיעור האחזקה המדויק של חברת הביטוח בבנק. עם זאת, ככל הידוע, נותרה לחברת הביטוח אחזקה של 3.8% בבנק, ששווייה עומד, נכון להיום, על כ-494 מיליון שקל.

אם תצא לפועל מכירת יתרת מניות בנק לאומי שבידי מגדל, יהיה זה המשך למכירה קודמת של מניות הבנק על ידי החברה, בחודש מארס. אז, זמן קצר לאחר ש"גלובס" פרסם את כוונת מגדל לממש אחזקה זו, מכרה מגדל 4.17% ממניות לאומי, מתוך אחזקה של 8.1% (כולל האחזקה בתיק הנוסטרו וכן בתיקי הפוליסות המשתתפות ברווחים), תמורת 510 מיליון שקל.

אותה חבילת מניות נמכרה לחברת הברוקרים UBS, שהפיצה אותה בשוק (כשליש מהמניות נרכשו על ידי גופים מקומיים, והיתר בידי גופים זרים). אז נמכרו המניות לפי שער של 8.65 שקלים למניה - נמוך בכ-5.5% משער המניה בבורסה.

במגדל התחייבו אז שלא למכור מניות נוספות של בנק לאומי למשך 3 חודשים - התחייבות שפגה כבר לפני כ-3 חודשים, ולכן אין מניעה ממכירת יתרת המניות כיום.