חשד: עמותת חינוך מימנה אירוע בחירות לבכיר במשרד החינוך

עובד משרד החינוך חשוד שעשה שימוש בכספי המינהל לחינוך התיישבותי לצרכיו הפוליטיים, כאשר שימש כממונה על אגף התקציבים למינהל. בדיקת "מעריב" העלתה, כי דוד טוביאנה, המתמודד על תפקיד ראש מועצת חבל מודיעין, פתח את מערכת הבחירות שלו בכנס, שהתוכנית האמנותית בו מומנה מכספי עמותה, המתוקצבת על ידי המינהל.

בהיותו ממונה על אגף התקציבים הכריז טוביאנה, תושב בית נחמיה, על התמודדותו לראשות מועצת חבל מודיעין בבחירות שאמורות להתקיים בחודש הבא. לקראת פתיחת מערכת הבחירות שלו שיגר טוביאנה הזמנה ל"כנס פתיחת מערכת הבחירות לראשות מועצת מודיעין". בכנס, שהתקיים ב-30 בינואר באולמי חאן הדקל באור יהודה, הופיע הזמר חופני כהן.

אלא שמהמסמכים המצויים בידי מעריב מסתבר, כי עבור הופעתו של כהן שולמה המחאה בסך 14,390 שקל על ידי האגודה לטיפוח חברה ותרבות, שהינה עמותה המתוקצבת על ידי המינהל לחינוך התיישבותי, שטוביאנה שימש בו באותה עת כממונה על אגף התקציבים. כן שילמה האגודה לטיפוח חברה ותרבות 2,878 שקל עבור מערכת הגברה באירוע.

מהמסמכים עולה גם חשד לדיווח שקרי. שכן, למרות שעל גבי ההזמנה צויין שמדובר בכנס פתיחת מערכת הבחירות, והוזכר שמו של טוביאנה, הרי שעל גבי ההמחאות ששולמו צויין שמדובר היה בכנס מועצות איזוריות.

המינהל לחינוך התיישבותי הוא מעין מינהל ארצי, המטפל בבתי ספר חקלאיים ופנימייתיים. במהלך השנים דחפו אנשי האוצר בכל דיון תקציב לסגור אותו בטענה שהוא מיותר ושבתי הספר הנמצאים בטיפולו יכולים להיות כפופים למחוזות במשרד החינוך. בשל מערכת הבחירות יצא טוביאנה לפני שבועיים לחופשה מתפקידו כממונה על אגף התקציבים במינהל.

יפה לוי, ממלאת מקום גזבר האגודה לטיפוח חברה ותרבות, שהזמינה את הופעתו של כהן ואף שילמה עבורה, טענה אתמול, כי לא ראתה לפני כהן את ההזמנה שהוציא טוביאנה. "אני מופתעת", סיפרה. "ידעתי שמדובר בכנס של מועצות אזוריות. אם הייתי יודעת שזה כנס בחירות של טוביאנה, לא הייתי מזמינה את הזמר וגם לא משלמת עבור כנס של מי שעובד במקום שמתקצב את האגודה".

דוד טוביאנה אמר בתגובה: "אני המום ומופתע מכך שהאגודה לטיפוח חברה ותרבות היתה מעורבת בהזמנת הזמר לאירוע שקיימתי. מעולם לא פניתי אליה לתמוך בי במירוץ לבחירות. לא היה לי כל קשר לתשלום, ולא ידעתי עליו. חיפשתי את אנשי העמותה כל היום כדי לבדוק איתם את הדבר - אבל לא מצאתי אף אחד"